Meta представи новите си VR очила, изпреварвайки Apple
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг представи най-новите очила за виртуална реалност на компания Quest 3, предаде Си Ен Би Си.
Базовата версия на устройството, която има памет от 128 гигабайта, струва 499 долара, сподели Зукърбърг във видео в Instagram. В публикацията се отбелязва, че това ще бъдат първите обявени очила за „цветна смесена реалност с висока резолюция“. Quest 3 е с 40% по-тънък от своя предшественик - Quest 2.
Изглежда, че има поне три камери отпред, които могат да подобрят ориентацията извън виртуалната реалност, като потребителят ще може да види реалния свят около себе си, докато носи слушалките и взаимодейства с приложения. Във видеото се отбелязва, че е новият продукт има подобрено „естественото“ възприемане на дълбочината и предлага графични подобрения за видео игрите, които платформата предлага.
„Висококачественото преминаване на цветовете, иновативното машинно обучение и пространственото разбиране ви позволяват да взаимодействате с виртуално съдържание и физическия свят едновременно, създавайки неограничени възможности, които да изпитате“, заявиха от Мета в съобщение.
Quest 3 ще бъде оборудван със поколение процесор Qualcomm. Meta каза, че ще предостави повече подробности на 27 септември по време на своята конференция Connect.
Очилата Quest 2 на Meta бяха пуснати през есента на 2020 г. на начална цена от $299.
Очаква се Apple да представи своите конкурентни VR очила следващата седмица като част от събитието WWDC. VR очилата на производителя на iPhone, които също могат да включват технологии за добавена реалност, ще работят със стотици хиляди приложения за iPad и ще струват поне 3000 долара.
Meta за първи път обяви, че ще дебютира Quest 3 тази година като част от финансовия отчет на компанията третото тримесечие на 2022 г.
Meta продължава да харчи много за т.нар метавселената - все още неразработената дигитална вселена, която изисква достъп до виртуална реалност и технологии за разширена реалност.
Подразделението на Reality Labs на компанията, което разработва VR и AR технологии, регистрира оперативна загуба от 3,99 млрд. долара през първото тримесечие на компанията, като същевременно генерира 339 млн. долара приходи.
През юли 2022 г. Meta повиши цената на базовия модел Quest 2 от 299 на 399 долара, като се позова на увеличението на разходите за производство и доставка на устройството. От 4 юли обаче ще бъде върната първоначалната цена.
Миналия октомври Meta дебютира своите слушалки Quest Pro VR, предназначени за бизнес потребителите.. Въпреки че първоначално Quest Pro се продаваше за 1499,99 долара, Meta намали цената на устройството до 999,99 долара през март, като същевременно намали цената на по-скъпата версия на слушалките Quest 2 с допълнително място за съхранение от 499,99 на 429,99 долара.
Изследователската група NPD Group каза пред CNBC миналия декември, че продажбите на VR очилата в САЩ са намалели с 2% през 2022 г. спрямо година по-рано, като приходите от тях са достигнали до 1,1 млрд. долара. Това показва, че поглъщащата технология все още е далеч от това да стане масов хит в потребителската електроника.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.