Създадоха кукла, която чувства, разбира и говори с детето
Тя се казва Джена и е 3D аватар на истинска кукла от колекцията BFF на каталунската компания за играчки IMC Toys. Освен това тя е способна да разбира, чувства, учи и говори в реално време, според нейните създатели, които се смятат за пионери в пускането на пазара на продукт с тези характеристики, който се възползва от пълния потенциал на изкуствения интелект (AI), предава cincodias.elpais.com.
Виртуалната кукла използва първия в света двигател за емоционална интелигентност, който позволява на играчката да интерпретира диалога с момичето или момчето, като решава например какво изражение на лицето да приложи и какъв отговор най-добре подхожда на разговора, който се води в реално време.
"Машините нямат чувства и няма, но могат да ги симулират и възпроизвеждат според съдържанието и тона на разговора, който водят. Благодарение на изкуствения интелект, докато разговаряте с Джена, тя се научава да реагира по-добре на естествения език, който използваме. Тя е като малко дете, което започва да говори едносрично и обогатява речника си, докато учи", обяснява Ракел Рока, директор корпоративната комуникация в IMC Toys.
В разработването на Джена, отнело почти две години, са участвали лекари по компютърна лингвистика, фокусирани върху потоците от разговора на аватара, както и експерти по невербална комуникация, които са помогнали да се съгласуват мимиките и жестовете на аватара, уточняват от компанията. Компютърните инженери от своя страна са се заели с обучението на моделите, за да може аватарът да разбира все по-добре за какво говори детето, а софтуерните инженери са извършили цялото програмиране.
Екипът се допълва от 3D моделисти, 3D аниматори и дизайнер на герои, които са поставили мускулите и кожата на аватара, UX и UI (потребителско изживяване) дизайнери, помогнали взаимодействието да стане естествено, както и отдела по маркетинг от IMC Toys.
Куклата е снабдена със система, която защитава поверителността на непълнолетните, не идентифицира данните, с изключение на първото име на обаждащия се и IP адреса от лицето, което се свързва, за да може да разбере дали преди това е взаимодействал с аватара. Дори детето спонтанно да даде своя телефонен номер, системата изхвърля тези данни и не ги съхранява, обясняват от компанията.
Съществуват предишни примери за интегриране на технология в кукли. Един от тях е Cayla, която още през 2016 г. включваше микрофон и камера, но това доведе до забраната й в страни като Германия, тъй като се смяташе за възможен инструмент за шпионаж. Друга подобна кукла е Hello Barbie, пусната през 2015 г. и включваща режим на слушане, базиран на облак, който някои също поставят под съмнение поради политиката му за поверителност. Съвсем наскоро се появиха образователни роботи от различни марки, като Roybi Robot, интелигентни играчки, които предоставят на децата персонализирано обучение въз основа на техните интереси.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.