Канадска компания пуска влак във вакуумен тунел със скорост 1000 км/ч.
По-бърз от реактивен самолет и наполовина по-евтин - такива обещания бяха дадени по време на представянето на новия проект в стил Hyperloop, този път в канадската му версия. TransPod, компанията, която стои зад проекта TransPod FluxJet, обяви, че вече са започнали първите етапи от изграждането на вакуумен тунел, който ще взима разстоянието от Калгари до Едмънтън само за 45 минути.
От проекта TransPod FluxJet се очаква да направи още една крачка напред, като силите на съпротивление при управление ще бъдат допълнително намалени чрез използването на технологията „маглев“. Компанията планира да въведе няколко варианта на капсули FluxJet, като първата ще се движи със скорост от 300 км/ч, втората ще може да ускорява до 1000 км/ч, а последната ще достига максимална скорост от 1200 км/ч. км/ч.
Всяка капсула, с дължина 25 метра, ще превозва 54 пътници или товар със сравнимо тегло като ще се задвижва от четири магнитни левитационни двигателя, разположени диагонално върху регулируеми лостове на специално окачване. Същата технология ще се използва за контрол и коригиране на позицията на капсулата в тунелната тръба. Източникът на енергия ще бъдат батерии, но тяхната енергия няма да е достатъчна, когато капсулата започне да се ускорява до високи скорости. И тогава необходимото количество енергия ще бъде прехвърлено от тунела към капсулата, с помощта на безжични технологии и плазма.
От TransPod казаха, че вече са осигурили 550 милиона долара финансиране, достатъчно, за да завършат детайлния дизайн на проекта и да започнат първата фаза на 300-километров вакуумен тунел между Калгари и Едмънтън. Ако този проект за 18 милиарда долара бъде успешен, което все още е много съмнително, той ще осигури 45-минутни пътувания между градовете, споменати по-горе, на цена от 75 долара. Това ще замени повече от три часа шофиране или билет за самолет от $125. TransPod изчислява, че системата FluxJet ще поеме повече от една трета от общия автомобилен и въздушен трафик между Калгари и Едмънтън. Използвайки само чиста енергия, пълният ефект ще бъде еквивалентен на това всеки пътник да засади дърво. И говорейки в цифри, системата TransPod FluxJet ще намали емисиите на въглероден диоксид в атмосферата с 636 000 тона годишно.
Има и трудности пред TransPod в изпълнението на техните планове. Транспортната система, базирана на магнитна левитация, сама по себе си е много скъпа и много често икономически неизгодна. А такава система, която осигурява движение във вакуумен тунел, ще бъде още по-скъпа. Изпомпването на въздух от 300-километров тунел е много трудна и енергоемка задача. Течове, прекъсвания на тунели, сеизмична активност, повреда на оборудване или терористични атаки ще имат катастрофални резултати. Най-малкото отклонение от права линия при движение със скорост от 1000 километра в час също води до катастрофални последици.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.