Хостинг услугите ни са конкурентни в цял свят
Управляваната от Драгомир Желев Delta.bg работи с най-новите и доказани технологии на световните пазари
- Delta.bg е компания на повече от 10 години, как успяхте да постигнете и запазите лидерската си позиция на толкова динамичен пазар?
- Привидно всяка хостинг компания използва едни и същи сървъри, софтуер за управление, центрове за данни и поддръжка. Въпреки това много от хостинг фирмите идват и си отиват. Щастлив съм, че с Delta.bg растем вече 13 години и тепърва ще предоставим още много уникални за българския пазар услуги. Накратко, правим го с много труд и постоянство. Ако трябва да съм по-конкретен обаче, в нашето ДНК е заложено постоянното развитие. Работим с най-новите и доказани технологии на световните пазари. Всичките ни специалисти ежегодно се обучават, придобиват международно признати сертификати и са LPI, Red Hat и Cisco сертифицирани инженери. От години работим с едни от най-големите български компании във всички сектори. Доверяват ни се, защото им предоставяме ниво на персонализация и оптимизация, каквото не са успели да открият на пазара.
- Как се печели конкурентно предимство в хостинг услугите?
- Наистина живеем във време, в което всяка компания може да се хоства, където пожелае. Още преди 10 години обаче осъзнах, че българските компании имаме уникално конкурентно предимство – ние работим в малък мащаб, който хем изисква най-висок клас оборудване, хем поддръжка на топ ниво. И заради тази комбинация българските хостинг компании са едни от най-добрите в света.
- Говорим за дигитализация вече 20 години, а все още много бизнеси трудно разбират какъв е смисълът от клауд услугите. Какво им казвате?
- Смисълът е хората да се фокусират върху бизнеса си, а не върху това да поддържат и развиват собствена хостинг инфраструктура. Защото тя във времето излиза доста по-скъпо и би могла да отклони фокуса от основния бизнес. Ние разбираме от сървъри и системна администрация, учим се и се развиваме всеки ден. Предоставяме например DevOps като услуга, защото осъзнаваме, че не всеки бизнес може да поддържа и обучава такива конкурентни екипи. А самата клауд услуга може фундаментално да промени и оптимизира бизнес процесите.
Мога да дам много примери. Дори в традиционни и недигитални бизнеси като счетоводните или юридическите компании нашата намеса може ефективно да оптимизира разходите и да повиши продуктивността. Какво остава за бизнеси като медиите или онлайн търговията, където всяка минута липса на услугата може да коства огромни загуби. В последните години имаме изключителни истории на успеха с големи български компании, които ни се довериха и заедно постигнахме много, сред тях са „Технополис“, Happy, Dir.bg, Sopharma, bTV, eBag.
- Какво трябва да знаят потребителите, за да изберат правилния хостинг доставчик?
- Нуждите на един блогър или фирма с имиджов уебсайт например значително се различават от тези на големи корпоративни клиенти.
При първия вид може би малко хора си дават сметка, че хостингът е по-скоро локална услуга. И въпреки че могат да намерят доставчик навсякъде, всеки километър разстояние от физическите сървъри ще се отразява върху латенцията на връзката. Също така, ако няма денонощно обслужване (нещо типично за нашия пазар и абсолютно екзотично по света), вероятно няма да има бърза реакция в моменти на нужда. Трети важен фактор, който винаги е бил водещ за нас в Jump.bg, са прозрачната ценова политика и бизнес практики, силно ориентирани към нуждите на клиента.
Относно избора на хостинг компания от фирми с по-големи и по-сложни нужди вероятно това, което отличава „Делта.бг“ е абсолютно уникалният ни екип от инженери и готовността ни за ниво на персонализация без аналог на пазара. Едва когато имаме решение на бизнес казусите на нашите клиенти, преминаваме с тях към дългосрочно партньорство. Не мога да кажа, че всеки би трябвало да търси това, защото това просто е нашата ниша. Но практиката показва, че по-премиум услугата всъщност оптимизира разходите колкото и да е необичайно.
- Каква е визията ви за развитие в динамичните и трудни времена, които предстоят?
- Започнахме да работим в ситуация на световна криза и за нас тя не е новост, а възможност. Светът върви напред, технологиите ще ни предоставят все повече възможности и точно в тези моменти бизнес лидерите запретват ръкави.
При нас процесът на разработка на нови услуги е дълъг и непрестанен. Често имаме и дълъг процес на тестване, за да сме сигурни в качеството. В момента сме в последна фаза на тестване на нова платформа, която ще ни развърже ръцете да предложим все по-добри нови услуги, конкурентни на световния пазар. И съответно да намерим своето място там.
***
Delta.bg
Драгомир Желев основава хостинг компанията през 2009 г. Повече от 10 години тя е една от водещите на българския пазар. Специализирана е в мениджираните хостинг услуги и предоставя иновативни и персонализирани облачни решения. Имплементира последните технологии и тенденции със специалисти, сървъри и поддръжка в България на български език.
През 2015 г. дружеството купува една от обещаващите хостинг компании на пазара – Jump.bg, и преструктурира дейността на двата бранда под шапката на новата Delta HighTech.
Веселин Иванов. Материалът е част от първия брой на специалното издание на списание „Мениджър“ – Tech Connect, който може да бъде намерен в онлайн платформата ZinZin
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.