Google дава достъп на потребители в САЩ и Обединеното кралство до чатбота Bard
Google започва да предлага публичен достъп до своя чатбот с изкуствен интелект Bard, търсейки потребители и обратна връзка, за да спечели позиции в бързо развиващия се сектор, пише Ройтерс.
Предлагайки услугата първо в САЩ и Обединеното кралство, от днес потребителите в тези страми могат да се присъединят към списък с чакащи за достъп до услугата на английски език на Bard, програма, която доскоро бе отворена само за одобрени тестъри. Google описва Bard като експеримент, позволяващ сътрудничество с генеративен ИИ - технология, която разчита на минали данни не за идентифициране на съдържание, а за създаване на такова.
Пускането на пазара миналата година на ChatGPT - чатбота на подкрепения от Microsoft стартъп OpenAI, даде старта на яростна надпревара в технологичния сектор за предоставяне на достъп до услуги с изкуствен интелект на все повече потребители.
Запитан дали конкурентната динамика стои зад пускането на Bard, старшият продуктов директор Джак Кравчик, каза, че Google е фокусиран върху потребителите. „Вътрешни и външни тестъри се обърнаха към Bard за повишаване на тяхната продуктивност, ускоряване на идеите им и подхранване на любопитството им“, каза той.
В демонстрация на сайта bard.google.com пред Ройтерс Кравчик показа как програмата генерира големи текстове на мига – подход, който се различава от този на ChatGPT, който изписва отговорите си на запитвания дума по дума.
Bard също включва функция, показваща три различни версии, или „чернови“, на даден отговор, между които потребителите могат да превключват, и показва бутон, който гласи „Google it“, ако потребителят желае уеб резултати за заявка.
Точността и правотата на отговорите обаче все още е проблем. „Бард не винаги ще отговаря правилно“, предупреди изскачащо съобщение на Google по време на демонстрацията. Миналия месец промоционален видеоклип за Bard показа, че програмата отговаря неправилно на въпрос, което допринесе за спад със 100 млрд. долара на пазарната капитализация на Alphabet – компанията майка на google.
Google изтъкна няколко грешки по време на демонстрацията тази седмица пред Ройтер, като например каза, Bard е предоставил девет абзаца от текст при едно запитване, когато беше помолен за четири. След този отговор Кравчик щракна върху бутона за обратна връзка с палец надолу в отговор.
„Ние знаем ограниченията на технологията и затова искаме да бъдем много съзнателни по отношение на темпото, с което пускаме тази услуга“, каза той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.