Година след смяната на името: Свършиха ли дните на Meta като Big Tech?
Шестнадесет месеца след като Facebook премина прага от 1 трлн. долара пазарна капитализация, присъединявайки се към ексклузивния клуб, състоящ се от гиганти като Apple, Microsoft, Alphabet и Amazon, нейната компания майка Meta вече има по-ниска оценка от Home Depot и малко по-голяма от Pfizer и Coca-Cola.
Дните на Facebook като Big Tech вече изглеждат далеч в миналото, като Мета вече не е дори след 20-те най-ценни компании в САЩ, след като акциите й се сринаха с 24,56% в четвъртък. Компанията е загубила 70% от стойността си тази година и 74%, откакто акциите достигнаха своя връх през септември 2021 г.. Това се равнява на общо над 730 милиарда долара загубена пазарна капитализация. Акциите на компанията се търгува на най-ниското си ниво от началото на 2016 г., когато Барак Обама все още беше президент на САЩ.
Зашеметяващият срив на цената на акциите на Meta напомня на спукването на дотком балона, но е много по-голям от гледна точка на стойността, изгубена от една единствена компания. Спадът започна в края на миналата година, когато се появиха първите признаци за забавяне на икономиката, и се ускори в началото на 2022 г., след като компанията каза, че промяната новата политика за поверителност на Apple, пусната с iOS 14.5, ще доведе до изгубени 10 млрд. долара приходи през годината.
Основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг не успя да спре кървенето и изглежда само влошава нещата. Той промени името на компанията на Meta точно преди една година и каза, че нейното бъдеще е в т.нар. метавселена. Инвеститорите обаче виждат тази преориентация като хвърляне на милиарди долари в бездънна яма в момент, когато основният рекламен бизнес на компанията се свива - Facebook прогнозира трети пореден спад на приходите за четвъртото тримесечие.
Донякъде объркан Зукърбърг призна по време на представянето на финансовия отчет на компанията в сряда, че „има много неща, които се случват в момента в бизнеса и в света“.
„Има макроикономически проблеми, има много конкуренция, има рекламни предизвикателства, особено идващи от Apple, и има някои от по-дългосрочните неща, които поемаме като разходи, защото вярваме, че те ще осигурят по-голяма възвръщаемост с течение на времето “, каза Зукърбърг. „Оценявам търпението и мисля, че тези, които са търпеливи и инвестират с нас, ще бъдат възнаградени“, добави той.
Meta вече струва половината от Berkshire Hathaway и има по-малка пазарна капитализация от компании като UnitedHealth, Chevron, Eli Lilly, Procter & Gamble, Bank of America и AbbVie.
Останалите четири технологични компании, които преминаха границата от 1 трилион долара, са все още там и остават четирите най-ценни фирми в САЩ, въпреки че понесоха големи удари и тази година заедно с останалата част от пазара.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.