Facebook и YouTube в битка за гледания
Всеки ден във Facebook се гледат над 8 милиарда видеоклипа, пише Би Би Си, цитирайки данни на компанията.
Това е драстичен скок – двойно повече отколкото през април, - който като че ли надвишава 1-милиардния трафик на YouTube.
Агресивният натиск на Facebook със сигурност ще зарадва рекламодателите, които могат да промотират продуктите си ведно с популярно видеосъдържание.
Но не всички са убедени, че социалната мрежа ще засенчи конкурентната платформа за видеосподеляне.
Автоматичното пускане на видеозаписи, новият раздел с клипове в мобилната версия и предлагането на все повече видеа на потребителите сериозно допринесоха за внушителния брой гледания на Facebook. Освен това компанията приоритизира видимостта на видеоклиповете в News Feed-а, или както казва Марк Зукърбърг: „Помагаме на хората да откриват съдържание, което не са търсили.“
Но Facebook понесе доста критики за отчитането на записи като „гледани“, ако бъдат пуснати за едва 3 секунди.
„Смята се, че сте 'гледали' някакво видео дори когато само сте скролнали покрай него в News Feed-а си“, казва Том Риджуел, който има YouTube канал за популярни анимации. „Тази статистика е подвеждаща.“
YouTube вече отказа да гледа на броя гледания като на мерило за привлекателността на клиповете и вместо това се фокусира върху времето, което потребителите прекарват в гледане на съдържание - „стотици милиони часове“ всеки ден, казват от платформата.
Facebook обаче брани интереса си към броя гледания за сметка на продължителността. През август от компанията заявиха, че 3 секунди са приемлив критерий, защото демонстрират „намерението на човек да гледа“.
Един от проблемите, с които социалната мрежа се бори, е, че предлагането на видеоклипове често е мимолетно преживяване, а по-дългите записи привличат по-ценни рекламодатели.
„По-естествената отправна точка за нас е съдържанието в по-кратка форма“, каза в сряда Марк Зукърбърг, допълвайки, че News Feed-а „не е непременно място, на което ще можете да гледате телевизионно предаване, а след това и едночасов видеоклип“.
През септември средната продължителност на клиповете от Топ 10 във Facebook бе около 1 минута, сочат данни на NewsWhip, сайт за измерване на „социалната скорост“ на съдържанието в интернет.
„Големият въпрос за Facebook е как да привлече по-висококачествени видеоклипове, които, от своя страна, биха привлекли повече рекламодатели“, казва Джоузеф Евънс, дигитален анализатор за Enders. „Ако се справи с това, компанията наистина може да се превърне в заплаха за YouTube.”
„Съществува определен клас съдържание, което би се появило във Facebook само ако има добър начин за компенсацията на неговите автори“, казва Зукърбърг.
Социалната мрежа вече обеща да въведе нови инструменти за откриване на пиратско съдържание, след като през юни рекламната агенция Ogilvy разкри, че 73% от най-популярните видеоклипове във Facebook са крадени от други сайтове.
Facebook обаче тепърва започва да споделя приходите от реклама с авторите на видеосъдържание, при това за момента само с избрани партньори от САЩ.
„Почти нищо не печеля от споделянето на видеоклипове във Facebook”, казва Риджуел. „Не ми пука за събирането на повърхностни гледания от напълно пасивна публика. За мен това е бизнес, инвестирам много средства в това съдържание и не мога да си позволява да го захвърля във Facebook. Създаването му струва пари.“
Конкуренцията между двата гиганта вероятно ще се ожесточи и е ясно, че крачката на Facebook в сферата на видеосъдържанието не мимолетен експеримент – компанията разполага с ясна „карта“ за следващите няколко години, коментира Марк Зукърбърг.
Евънс смята, че поне засега и двата сайта могат да съществуват съвместно.
„YouTube е изборът на хората, които знаят какво искат да гледат. Платформата се справя по-добре в предлагането на по-дълго съдържание, докато забавните клипове за убиване на време имат по-голям успех във Facebook”, смята той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.