Европейски телекомуникационни компании искат Big Tech да покрива част от мрежовите разходи
Deutsche Telekom, Orange, Telefonica и 13 други европейски доставчици на телекомуникационни услуги призоваха за това големите технологични компании да започнат да споделят част от разходите за изграждането на поддържането на телекомуникационните и интернет мрежите заради енергийната криза и климатичните цели на ЕС, пише Ройтерс.
Призивът идва в момент, когато Европейската комисия се готви да потърси обратна връзка от двете страни, преди да направи законодателно предложение, което може да принуди технологичните компании да помогнат за финансиране на внедряването на 5G технологии и разпространението на оптични кабели в 27-те държави от Европейския съюз.
Секторът, който инвестира около 50 милиарда еврогодишно в инфраструктура, се нуждае от повече финансиране, се казва в изявление на главните изпълнителни директори на телекомуникационните компании.
„Разходите за планиране и строителни работи се увеличават. Цените на оптичните кабели, например, почти се удвоиха през първото полугодие на 2022 г. По същия начин скоковете в цените на енергията и в цените на други суровини също удрят сектора“, добавиха те.
„Навременните действия са задължителни: Европа пропусна много от възможностите, предлагани от потребителския интернет. Сега тя трябва бързо да натрупа сила за епохата на метавселените“, казват изпълнителните директори.
„За да се случи това и да бъде устойчиво във времето, ние вярваме, че най-големите генератори на трафик трябва да дадат справедлив принос за значителните разходи, които в момента налагат на европейските мрежи“, казаха те.
Под становището стоят още подписите на Vodafone, Bouygues Telecom, KPN, BT Group, TIM Group, Telia Company, Fastweb и Altice Portugal.
Европейските телекомуникационни оператори твърдят, че американските технологични фирми като Google, Meta и Netflix представляват повече от половината от интернет трафика и трябва да поемат част от разходите за надграждане на инфраструктурата.
Big Tech отхвърли подобни искания, като каза, че вече инвестира в оборудване и технологии за по-ефективно доставяне на съдържание.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.