ByteDance отчете 60% ръст на печалбата през 2023 г., задмина Tencent и Alibaba
Печалбата на китайския технологичен гигант ByteDance Ltd. е нараснала с приблизително 60% през 2023 г., изпреварвайки растежа на своите местни конкуренти Tencent Holdings Ltd. и Alibaba Group Holding Lt , предаде Блумбърг. Това знак за устойчивостта на собственика на TikTok на фона икономически спад.
Печалбата преди облагане с лихви, данъци, амортизация и амортизация е скочила до над 40 милиарда долара от около 25 милиарда долара през 2022 г., според запознати източници. Най-ценният стартъп в света също регистрира ръст на приходите до близо 120 млрд. долара в сравнение с 80 млрд. преходната година.
Това е първият случай, в който ByteDance изпреварва главния съперник Tencent както по приходи, така и по печалба, тъй като използва своите популярни платформи за споделяне на кратки видеоклипове , за да навлезе в сферата на международната електронна търговия и да поддържа глобалната си популярност. Въпреки че вътрешните данни на ByteDance не са били независимо одитирани, те предполагат, че гигантът в сферата на социалните мрежи се е превърнал в един от най-бързо развиващите се технологични гиганти в света през 2023 г.
Говорител на ByteDance не е отговорил на искане за коментар от Блумбърг.
Собственикът на TikTok и китайският му аналог Douyin миналата година затвърди позицията си на един от китайските лидери в онлайн пространството, заедно с Tencent и Alibaba, които изпитват затруднения да стимулират растежа във време на икономическа несигурност и потребителска предпазливост в страната.
На вътрешния пазар Douyin се превръща в платформа „всичко в едно“, подобна на WeChat на Tencent, с добавените функции, които навлизат в областта на електронната търговия на Alibaba и се конкурират с Meituan за поръчки за доставка на храна. Въпреки силните резултати ByteDance реши да преразгледа управлението на своите операции в Китай през февруари, като Кели Джан се оттегли от поста на главен изпълнителен директор без планове за назначаване на наследник.
В чужбина успешното внедряване на TikTok Shop на пазари като САЩ и Югоизточна Азия отключи нови източници на приходи извън дигиталния маркетинг. TikTok се стреми да увеличи размера на бизнеса си за електронна търговия в САЩ десетократно тази година, като компанията има 170 милиона потребители в страната.
Това е въпреки екзистенциалната криза за TikTok на този пазар. През март Камарата на представителите на САЩ прие законопроект за забрана на TikTok в САЩ, освен ако ByteDance не продаде своя ценен актив, въпреки че мярката е изправена пред по-малко сигурен резултат в Сената. Президентският реванш между Джо Байдън и Доналд Тръмп по-късно през годината, заедно с отговора на Пекин, също може да усложни нещата.
Подобно на конкурентите си в Китай, ByteDance започна да се отказва от рисковите залози през последните месеци. Компанията съкрати стотици работни места в звената си за разработка на игри и корпоративен софтуер, които намалиха рентабилността и до голяма степен не успяха да изпълнят целите си. Вместо това компанията се опитва да навакса в сферата на генеративния изкуствен интелект, изграждайки свои собствени чатботове и голям езиков модел.
Дългоочакваният дебют на ByteDance на фондовия пазар остава далечна възможност, тъй като компанията е изправена пред засилен надзор в САЩ. През декември фирмата предложи да изкупи обратно до 5 милиарда долара акции от инвеститори при оценка от 268 милиарда долара. ByteDance беше оценена на повече от 400 милиарда долара в някои частни сделки.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.