Австралийски инженери адаптираха конвенционален дизелов двигател за работа с водород
Инженери от Университета на Нов Южен Уелс са разработили технология за надграждане на дизелови двигатели, която им позволява да работят със смес от дизелово гориво и водород.
Технологията е създадена въз основа на предположението, че преходът към зелена енергия ще направи милиони стари двигатели безполезни, докато новите водородни горивни системи и двигатели все още няма да имат време да минат в масово производство. Този преходен период трябва да бъде запълнен с . Австралийските инженери предложиха създаването на хибриди. Модернизацията добавя два ключови компонента към дизеловия двигател. Първият е отделно впръскване на водород, като се запазва и впръскване то на дизелово гориво. Вторият компонент е система от два независими контролера на захранването с всеки вид гориво. Това позволява гъвкаво контролиране на състоянието на горимата смес, директно в цилиндъра, на различните етапи от работата на двигателя и да реагиране на проблемните моменти моменти.
Съобщава се, че добавянето на водород вече е увеличило ефективността на дизелов двигател с 26%. Но по-важното е, че емисиите на въглероден диоксид са намалели с 85%. Тъй като системата използва смес от 90% водород и 10% дизелово гориво, не е необходимо високо пречистване на водород. Това намалява изискванията за нейното развитие, намалява цената на системата и намалява разходите за модернизация на съществуващите двигатели.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.