Apple представи първите си очила за смесена реалност
Технологичният гигант Apple представи дългоочакваните с очила за добавена реалност Apple Vision Pro в първия си голям хардуерен дебют от от почти десетилетие, предаде Би Би Си.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук каза, че новите очила „съчетават безпроблемно реалния и виртуалния свят“.
Технологичната фирма също обяви най-новата си операционна система за iPhone, както и актуализации за MacBook Air.
Слушалките имат два часа живот на батерията, струват 3499 щатски долара и ще бъдат пуснати на пазара в САЩ в началото на следващата година.
Цената е значително по-висока от очилата за виртуална реалност, които в момента се предлагат на пазара. Миналата седмица Meta обяви своя Quest 3, който струва 499 долара за варианта с памет от 128 GB.
Цената на акциите на компанията падна леко по време на съобщението за новия продукт, направено на конференция за разработчици в Apple Park - централата на компанията, която се Купертино, Калифорния.
„Ски очила“
Apple Vision Pro изглежда доста различно от другите подобни устройства на пазара и напомня повече на чифт ски очила, отколкото на очила за виртуална реалност.
Apple използва фразата „разширена реалност“, за да опише способностите на новото устройство.
Разширената реалност, известна още като смесена реалност, наслагва виртуални обекти в света около нас - позволявайки ни да смесваме действителността с виртуална реалност, като гледаме през екран.
Потребителите могат да имат достъп до приложения, да гледат филми и да пишат документи във виртуален свят. Засега обаче има малко доказателства за голям пазар за този вид носими технологии.
Хартли Чарлтън, старши редактор на MacRumors, не е сигурен, че очилата ще се харесат на широката публика.
„Първоначално няма да се хареса на масовите потребители поради изключително високата му цена и непосредствените недостатъци като устройство от първо поколение“, каза той.
По думите му обаче Apple има опит в „преодоляването на скептицизма“ по отношение на новите устройства и в миналото е насърчавала хората да „се разделят с парите си, за да добавят нова джаджа към своята колекция“.
В своята презентация Тим Кук каза, че очилата позволяват на потребителите да „виждат, чуват и взаимодействат с цифрово съдържание, точно както е в тяхното физическо пространство“.
Снимка: Getty images
Дебюта на Vision Pro идва седмица, след като Meta и Lenovo обявиха нови итерации на техните вече съществуващи oqila за виртуална реалност, които не наслагват обекти върху изгледа на реалния свят.
Meta също инвестира сериозно в смесена реалност - но в момента секторът изпитва затруднения.
Пазарът на oqila отбеляза 54% спад в глобалните продажби миналата година, според International Data Corporation.г.
Томас Хюсън от Forrester Research каза пред Би Би Си, че може да отнеме време, докато новите oqila на Apple започнат да се продават.
„Цялостното AR/VR пространство беше малко преувеличено през последните няколко години с метавселената. Това е причината, поради която смятам, че ще отнеме малко повече време”, коментира той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.