Accedia с иновативен подход към внедряване на AI
Как компанията прави решенията достъпни за бизнеси от всякакви размери и индустрии, разказва Димитър Димитров, управляващ съдружник в Accedia* с над 10 години опит в областта на информационните технологии. Заемал е различни технически и управленски позиции с фокус върху разработка на софтуерни решения и консултиране. Ръководил е проекти за големи компании като Allianz, IBM, Telekom Austria Group и др. Отговаря за стратегическото развитие на Accedia, както и за утвърждаването като предпочитан работодател.
- Защо решихте да инвестирате в изкуствен интелект и машинно обучение?
- Както повечето инициативи в компанията, идеята дойде от хора от екипа. А те са запалени по технологиите на изкуствения интелект (ИИ). Всичко започна от академичен интерес и желанието на няколко колеги да приложат знанията, които трупат в областта на machine learning и data science, в реален проект, който да е полезен за клиентите ни. Впоследствие това стигна до един от директорите в техническия ни отдел. Той веднага забеляза бизнес потенциала и за по-малко от година вече работехме по няколко такива проекта и имахме ядро от ИИ специалисти. За всички хора в IT бранша това направление е популярна тема от доста години. Но едно от нещата, които забелязахме още в първите такива проекти, бе, че всъщност ИИ и machine learning се ползват ефективно от малко на брой big-tech компании. Всички останали бизнеси гледат към този сектор, но не знаят как да направят първата крачка и се движат по периферията на този тип иновации. Така се появи и нашата цел да направим ИИ достъпен за малки и средни бизнеси във всички сектори на икономиката.
- Какво значи по-достъпен?
- Започнахме структурирано да развиваме експертиза и капацитет. Екипът, който се занимава с ИИ решения в компанията, се увеличи неколкократно в рамките на последните 2 години. В един момент дойде нуждата да го обособим в звено, което наричаме Accedia AI Capability Center, следвайки традицията от Accedia Innovation Development Center. Това е вътрешната ни инициатива за разработване на иновации, която стартирахме през 2017 г.
Една от основните задачи на Accedia AI Capability Center е да създаваме модели и умения в областта на изкуствения интелект, които се изправят срещу често срещани предизвикателства на клиенти. Тук използваме собствена методология за внедряването им (plug and play), както и патентовани модели от съществуващото ни портфолио от програмни решения.
- Кой е последният проект, по който екипът работи?
- Пресен пример от последните месеци е NLP (Natural Language Processing) решение, базирано на Python. То анализира десетки милиони анкети с обратна връзка от банкови потребители. Екипът ни експериментира с различни подходи за тематично моделиране и извличане на ключови фрази с цел автоматична обработка на текста. Това помогна в идентифицирането на основните проблеми, с които потребителите се сблъскват при ползване на дигиталните им услуги. В резултат клиентът успя значително да подобри своя NPS (Net Promoter Score) само в рамките на няколко месеца.
- Тази година ставате на 10 години, какво друго да очакваме от Accedia?
- Успехите на Accedia през тези 10 години винаги са се дължали на два основни фактора. Първият е невероятният екип, който успяхме да съберем и да развиваме през годините. Вторият е, че сме много систематични и целеустремени във всичко, което правим. Accedia AI Capability Center е една от ключовите ни инициативи, която ще продължим да развиваме. Планираме да продължим с разрастването на екипа и да разширяваме експертизата си и в други области като киберсигурност, хиперавтоматизация и др.
***
* Accedia e технологична компания, предоставяща консултантски услуги, разработка на софтуер и цялостни IT решения. Основана през 2012 г. в София, тя се превръща в една от най-бързо развиващите се IT компании в Европа според Deloitte и Financial Times. Компанията работи с клиенти в повече от 20 държави на няколко континента и е предпочитан партньор за стартъпи, малки и средни бизнеси и водещи компании от сектори като финанси, производство, енергетика. Екипът помага на клиентите с техните технологични предизвикателства и разработва за тях решения в различни направления. Сред тях са ангажиращи преживявания за Web и Mobile, устойчива Cloud трансформация, по-висока ефективност чрез Intelligent Automation и Data Analytics и нови продукти и услуги, базирани на Machine Learning & AI.
Интервюто е публикувано в специалното издание на "Мениджър" Tech Connect, което вече е налично на пазара и в платформата zinzin.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.