Вашият цялостен лидерски успех се свежда до проста стратегия от две части
През 2001 г. Ан Мълкахи внезапно се оказва начело на Xerox като главен изпълнителен директор, точно в момент, когато компанията преминаваше през голяма финансова криза. В предишни интервюта тя казва, че едно от първите неща, които е направила, е да вдигне телефона и да се обади на Уорън Бъфет за съвет.
Легендарният инвеститор и главен изпълнителен директор на Berkshire Hathaway, е казал на Мълкахи: „Фокусирайте се върху клиентите и ръководете хората си така, сякаш животът им зависи от вашия успех“.
Стратегия от две части
Съветът на Бъфет е бил нещото, което е помогнало на Xerox да се справи с тази ситуация. Първата част от тази стратегия от две части - фокусирането върху клиентите, е ключова. Мълкахи често цитира основателя на Xerox Джо Уилсън, който казва: „Клиентите решават дали имаме работа или не. Тяхното отношение е това, което ни прави успешни или ни проваля“.
Но втората част от съвета на Бъфет често не получава достатъчно внимание. Що се отнася до доброто лидерство, грижата първо за вашите служители е най-добрият начин да гарантирате, че клиентите ви са доволни. Доволните служители създават щастливи клиенти.
Днес човек може да каже, че успехът на служителите в известна степен зависи от това колко успешни са техните лидери. И така, истинският въпрос е: Как лидерите могат да подкрепят своите екипи по начина, по който Бъфет съветва?
Изградете поточна линия хора-лидер
Отминаха дните на микромениджмънта. В днешните работни места, ориентирани към хората, мениджърите трябва да увеличат фокуса си върху своите екипи. Вместо да чакат признаци на прегаряне или неангажираност, те трябва редовно да се свързват с членовете на екипите си и да опитват да разберат какво е тяхното състояние. Моят съвет към всички мениджъри на първа линия? Комуникирайте по-често чрез срещи на четири очи. Но разчитайте на случайни срещи – мениджърите трябва да знаят как ефективно да структурират индивидуалните си срещи, за да помогнат на хората да начертаят кариерните си цели, да има дадат насоки за справяне с предизвикателствата и да празнуват техните победи.
Фокусирайте се върху кариерните пътища на служителите
Според доклад на Doodle, 41 процента от служителите казват, че кариерното им развитие е спряло по време на пандемията, а 9 процента – че кариерата им е регресирала.
Проучването на Doodle също подчертава голяма разлика между това, от което служителите се нуждаят, за да растат, и това, което компаниите всъщност им предлагат. Около 32 процента от служителите искат ясни очаквания за ролята, която изпълняват, а 15 процента искат повече подкрепа при кариерното развитие.
Служителите знаят, че кариерното израстване изисква работа в екип, а мениджърите могат да играят огромна роля за осъществяването му. Воденето на искрени срещи на четири очи за кариерните пътища е от решаващо значение, но тези разговори се случват само когато има истинска връзка.
Кариерното израстване може да направи чудеса с увереността и самочувствието на служителя, така че превръщането му в стратегия за 2025 г. може да промени всичко.
…………….
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.