Вашият цялостен лидерски успех се свежда до проста стратегия от две части

Вашият цялостен лидерски успех се свежда до проста стратегия от две части

През 2001 г. Ан Мълкахи внезапно се оказва начело на Xerox като главен изпълнителен директор, точно в момент, когато компанията преминаваше през голяма финансова криза. В предишни интервюта тя казва, че едно от първите неща, които е направила, е да вдигне телефона и да се обади на Уорън Бъфет за съвет.

Легендарният инвеститор и главен изпълнителен директор на Berkshire Hathaway, е казал на Мълкахи: „Фокусирайте се върху клиентите и ръководете хората си така, сякаш животът им зависи от вашия успех“.

Стратегия от две части

Съветът на Бъфет е бил нещото, което е помогнало на Xerox да се справи с тази ситуация. Първата част от тази стратегия от две части - фокусирането върху клиентите, е ключова. Мълкахи често цитира основателя на Xerox Джо Уилсън, който казва: „Клиентите решават дали имаме работа или не. Тяхното отношение е това, което ни прави успешни или ни проваля“.

Но втората част от съвета на Бъфет често не получава достатъчно внимание. Що се отнася до доброто лидерство, грижата първо за вашите служители е най-добрият начин да гарантирате, че клиентите ви са доволни. Доволните служители създават щастливи клиенти.

Днес човек може да каже, че успехът на служителите в известна степен зависи от това колко успешни са техните лидери. И така, истинският въпрос е: Как лидерите могат да подкрепят своите екипи по начина, по който Бъфет съветва?

Изградете поточна линия хора-лидер

Отминаха дните на микромениджмънта. В днешните работни места, ориентирани към хората, мениджърите трябва да увеличат фокуса си върху своите екипи. Вместо да чакат признаци на прегаряне или неангажираност, те трябва редовно да се свързват с членовете на екипите си и да опитват да разберат какво е тяхното състояние. Моят съвет към всички мениджъри на първа линия? Комуникирайте по-често чрез срещи на четири очи. Но разчитайте на случайни срещи – мениджърите трябва да знаят как ефективно да структурират индивидуалните си срещи, за да помогнат на хората да начертаят кариерните си цели, да има дадат насоки за справяне с предизвикателствата и да празнуват техните победи.

Фокусирайте се върху кариерните пътища на служителите

Според доклад на Doodle, 41 процента от служителите казват, че кариерното им развитие е спряло по време на пандемията, а 9 процента – че кариерата им е регресирала.

Проучването на Doodle също подчертава голяма разлика между това, от което служителите се нуждаят, за да растат, и това, което компаниите всъщност им предлагат. Около 32 процента от служителите искат ясни очаквания за ролята, която изпълняват, а 15 процента искат повече подкрепа при кариерното развитие.

Служителите знаят, че кариерното израстване изисква работа в екип, а мениджърите могат да играят огромна роля за осъществяването му. Воденето на искрени срещи на четири очи за кариерните пътища е от решаващо значение, но тези разговори се случват само когато има истинска връзка.

Кариерното израстване може да направи чудеса с увереността и самочувствието на служителя, така че превръщането му в стратегия за 2025 г. може да промени всичко.

…………….

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ