Типовете поведение, които ви карат да изглеждате непрофесионално по време на среща

Типовете поведение, които ви карат да изглеждате непрофесионално по време на среща

Въпреки промените на работното място след пандемията от Covid-19, срещите продължават да функционират като основни места за сътрудничество и вземане на решения в бизнеса. Това важи в пълна сила, независимо дали вашите срещи са място или виртуални.

Втората ми книга „Better Business Meetings“ е за това как по своята същност срещите не са се променили много през годините оттогава. Едно нещо, което открих е, че ако не сте внимателни по време на среща лесно може да изглеждате изключително непрофесионално.

В най-лошия случай това може да навреди трайно на вашата репутация и доверието на другите във вас. Ето няколко типа поведение, които трябва да избягвате:

Хронично закъсняване

Когато постоянно закъснявате за срещи, вие демонстрирате липса на уважение към времето на другите участници. Аз лично мразя, когато ръководителят на срещата - мениджър или изпълнителен директор, е този, който хронично се появява по-късно. Независимо дали сте ръководител на срещата или участник, не забравяйте да се появите навреме. Когато неизбежни закъснения ви попречат да пристигнете навреме, изпратете на участниците незабавно известие.

Мултитаскинг по време на дискусии

Когато проверявате имейли, изпращате текстови съобщения или скролвате в социалните мрежи време на срещи, вие демонстрирате чрез действията си, че не сте напълно ангажирани с дискусията. Когато разделяте вниманието си между множество задачи, вие намалявате значимия си принос и показвате неуважение както към презентаторите, така и към другите присъстващи. Минимизирайте разсейването, като изключите известията и поставите смартфона си с лицето надолу на масата, за да можете да се съсредоточите напълно върху текущата си задача.

Слаба подготовка

Неспособността да отговорите на основни въпроси относно темите на срещата демонстрира сериозна липса на професионализъм и бързо показва на всички, че не сте се подготвили подобаващо. Решението да не прегледате дневния ред предварително води до загуба на време. Не забравяйте да прегледате основните документи, които сте получили преди срещата. Подгответе въпроси и предложения за решения на проблеми, преди да се явите на срещата.

Доминантно поведение

Многократното поемане на контрол върху дискусиите, прекъсването на другите или пренасочването на разговорите към личния дневен ред показва липса на емоционална интелигентност. Това също демонстрира липса на умения за работа в екип. Ефективните срещи изискват балансирано участие от всички, а не само от няколко души. Съсредоточете се върху активното слушане по време на дискусии, докато задавате въпроси, които помагат за придвижване на дневния ред. Не забравяйте да следите времето си за изказване, за да избегнете доминиране на дискусията.

Избягване на отговорност

Професионалната ви репутация страда, когато избягвате отговорност, търсите си извинения или не изпълнявате ангажиментите си. Уверете се, че разбирате напълно както очакванията, така и крайните срокове. Когато ситуациите се променят, не забравяйте незабавно да съобщите за пречките, пред които сте се изправили. Не чакайте следващата среща, за да обясните защо не се си свършили работата.

Негативен език на тялото

Изследванията показват, че невербалната комуникация предава повече информация на другите, отколкото реално изречените думи. Когато се прегърбвате, избягвате контакт с очите, мърдате прекалено много, вие подкопавате авторитета си. Това дава сигнали за неангажираност или неуважение. Демонстрирайте положителен език на тялото, като поддържате изправена поза. Покажете ангажираност чрез директен зрителен контакт и използвайте отзивчиви изражения. Кимайте, за да демонстрирате, че разбирате какво казват другите участници.

Начинът, по който се държите по време на срещи оформя мнението на вашите колеги за вас. Разбирането на другите за вашите професионални способности и надеждност остава вкоренено дълго след края на срещите. Когато избягвате непрофесионално поведение по време на срещи, вие се утвърждавате като човек, който уважава времето и приноса на другите.

……………..

Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ