Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Все по-сложни вселени
Игрите и стриймингът изместват телевизията
Все по-сложни вселени
Игрите и стриймингът изместват телевизията
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Според прогнозите приходите от видеоигри през 2023 г. ще стигнат 372 млрд. долара, което показва колко голяма е тази индустрия. Съчетана с прогнозите за 3 млрд. редовно играещи през 2027 г., логично е да очакваме, че игрите ще изместят телевизията като №1 в света на забавленията. Или пък двете индустрии ще се смесят по някакъв начин, тъй като възходът на стрийминга и низходящата линия за развитие на традиционната телевизия настояват за нещо подобно. Вече има и опити – ITV има договор с Fortnite да вкара в метавселената популярни шоу програми като I’m a Celebrity и The Voice.
Мобилни игри
Това продължава да е най-бързо развиващата се част от индустрията заради все по-доброто покритие на мрежите – 4G има почти навсякъде, а 5G е стандарт за големите градове. Игрите, които се правят, стават все по-красиви и прецизни. Отлични примери в това отношение са Genshin Impact и Call of Duty: Mobile. Те предлагат графики, които доскоро бяха немислими за игра, която не се играе на компютър или конзола.
Новият жанр мултиплеър мобилните игри избухнаха през 2022 г. и продължават да доминират и сега. Изследванията показват, че хората, които играят на мобилни телефони, са по-склонни да си купуват допълнителни екстри и да плащат, за да продължават да играят.
Изкуствен интелект и виртуална реалност
Няма как изкуственият интелект да не влезе бързо в игрите. Засега дизайнерите, художниците и всички хора, които се занимават с креативната част, са пощадени и съкращения няма. AI все още трябва да получава правилните въпроси и задания, за да дава добри отговори. Firefly на Adobe използва такъв модел на търсене на информация, че не ползва източници, защитени с право на интелектуална собственост, което осезаемо улеснява процеса и спестява куп проблеми.
Виртуалната реалност може и да не се развива по предвиждания на Марк Зукърбърг, но със сигурност напредва. По-рано тази година излезе PlayStation VR 2, очаква се и Meta Quest 3. Игри като Half Life: Alyx, Walking Dead: Saints & Sinners и Assetto Corsa правят все по-сложни вселени и подходящ геймплей.
Добавената реалност избухна чрез Pokemon Go и продължава да се развива в собствена ниша. За разлика от виртуалната добавената реалност добавя дигитални обекти и звуци в реалния свят на геймъра. И също използва развитието на мобилните технологии.
Най-добрата комбинация, изключвайки Pokemon Go, са фитнес игрите. Те всъщност са тук от доста време, но в комбинация с добавената реалност популярността им рязко нарасна.
|
Ключови думи
игри
телевизия
стрийминг
иновации