ЕК обмисля забрана на цигарите „слим" и редица други мерки срещу тютюнопушенето

Забрана на продажбата на цигари „слим” и еднакви кутии, облепени изцяло със здравни надписи, са част от мерките, които Европейската комисия предлага за ограничаване на тютюнопушенето в ЕС.
Ако мерките влязат в сила, всички кутии цигари ще са изцяло бели и с еднакъв, малък шрифт ще е изписана само марката, съобщи bTV. 75% от повърхността ще е заета с надписи за вредата от тютюнопушенето.
„Ще се забранят определени субстанции, т.е. не можеш да казваш, че са билкови, подсилващи, енергизиращи и всякакви други неща. Ментолови също. Не може да има надписи, които предполагат, че е безопасно или леко", обясни финансовият анализатор Лъчезар Богданов.
Идва краят и на „слимс” цигарите, които у нас държат 1/3 от пазара. Производителите, разпространителите и дори собствениците на магазини за цигари предвиждат големи загуби за бранша им и нищожен ефект за намаляване на пушенето.
„В България те представляват около 30% от потреблението. При евентуална забрана потребителите ще трябва да намерят алтернативни продукти. Някои ще преминат към стандартни цигари, но нашите проучвания показват, че най-вероятно те ще предпочетат незаконната търговия", коментира Николай Михайлов от международна тютюнева компания.
Лошите новини за пушачите не спират дотук - до 4 години България трябва да повиши драстично акцизите на цигарите, което неминуемо ще ги оскъпи. Очакваното повишение ще е между 15 и 18%, което е между 0,60 и 0,80 лв.
С предложенията се затяга и на продажбата на електронни цигари и онлайн търговията - предвижда се търговците да уведомяват данъчните за всяка продажба кой и какво си купува през интернет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.