И Гърция обяви ден на бойкот срещу високите цени на продуктите в магазините

Инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, достигна и до Гърция. Общата федерация на потребителите ИНКА призова гражданите да бойкотират магазините на 19 февруари и да не похарчат „нито едно евро“ през този ден, съобщи информационният портал „Нюз 24/7“, цитиран от БТА.
Организацията призовава потребителите „ако е възможно“ да не платят „нито едно евро на банки, на държавата, за вода, ток, телефони, горива, в супермаркети, кафенета, ресторанти, пазари, електронни магазини“ и други. „Стига вече подигравка, измама, спекула и печалбарство във вреда на гражданите потребители“, пишат организаторите на протеста.
От друга страна проучване на Института за изследване на търговията на дребно с потребителски стоки, цитирано от портала in.gr, показва, че цените в гръцките супермаркети през януари 2025 г. са останали почти непроменени в сравнение с януари 2024 г.
Инфлацията в търговските вериги е била в порядъка на 0,09% през януари, като поскъпването на едни продукти се е компенсирало от поевтиняването на други.
Съществено поскъпване се отбелязва в определени категории като какаовите продукти и кафето, както и при суровото месо. Какаото и кафето са повлияни от световната търговска конюнктура, докато месото е засегнато от намаляването на добитъка в резултат на различните заболявания, които засегнаха животновъдството в Гърция през последната година. Шоколадовите и захарните изделия за година са поскъпнали с 8,89%, а суровото месо – с 3,05%.
Поскъпването на тези продукти обаче се компенсира от спада на цените в други категории, показва проучването. Почистващите препарати са поевтинели с 9,36%, бебешките и детските храни – с 4,42%, колбасите – с 2,76%.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |Вашингтон спря финансирането на 139 чуждестранни програми за 215 млн. долара, сред които и в България
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.