Рекламна академия – предизвикателството, което открива таланти

Даниела Божинова е изпълнителен директор на Interpartners и ментор в Рекламна академия 2025. С над 20-годишен опит в сферата на маркетинговите комуникации, от 6 години Даниела се грижи за репутацията, комуникациите, пиара и КСО проектите и позиционирането на работодателските марки на клиенти на агенцията, сред които: Allianz, Американски университет в България, Cargill Bulgaria, Corny, DEVIN, DexCom, Ewellix, Оргахим, POPZ, Schwatrz IT, Хенкел България и др. Даниела вярва, че успехът принадлежи на смелите и затова търси и подкрепя нетрадиционни и иновативни маркетингови и комуникационни решения. Обича лятото и морето и е убедена, че в живота винаги има място за сладолед.
Кои умения са ключови за младите комуникатори днес?
Живеем в най-динамичните времена, които човечеството познава. Днес повече от всякога младите хора, независимо в коя област искат да се развиват, трябва да притежават адаптивност и критично мислене. Технологиите и дигиталните платформи се развиват с невероятна скорост, което изисква да бъдем гъвкави и готови да учим нови неща. Всеки ден! Критичното мислене и способността да анализираме данни и да разбираме потребителското поведение са от съществено значение за вземане на информирани решения, още повече в сферата на комуникациите. Меките умения като работа в екип и способността да комуникираме ефективно си остават константа, защото именно там е полето, където се разгръща креативността.
Как Рекламна академия помага за изграждането на бъдещите лидери в комуникационния сектор?
Рекламна академия е формат, който дава възможност на студентите да работят по реални бизнес казуси с подкрепата на опитни ментори от индустрията. Могат да приложат това, което са научили до момента в университета, да се сблъскат с предизвикателствата на професията, към която са се насочили, и да разберат какви умения трябва да развият, за да успеят. Сигурна съм, че за всеки поуките ще са различни в зависимост от това какво търси и какви са талантите му. И това е най-ценното на този формат. Защото освен да разгърнат умения като работа в екип, стратегическо мисленe, управление на взаимоотношения, ефективност или справяне в стресови ситуации, Рекламна академия ще им даде възможност да опознаят себе си, възможностите си и талантите си, стига да влязат в предизвикателството с правилната нагласа. Форматът също така дава възможности за изграждане на мрежа от контакти и партньорства, които могат да бъдат ценни за бъдещото кариерно развитие на студентите.
Тази година сте част от Рекламна академия като ментор. Какво е нужно да демонстрира отборът, за да завоюва златото?
За да постигне успех, един отбор трябва да покаже ясно разбиране за поставения казус, целевата аудитория, маркетинговите цели и не на последно място, увереност, че предложената стратегия е работеща и постижима. Това е много важно, защото въпреки че смелите, нетрадиционни и иновативни маркетингови и комуникационни решения и оригиналните креативни идеи са движещата сила на бранша и аз твърдо заставам зад всяка една от тях, в крайна сметка ние, като комуникатори, трябва да помагаме на нашите клиенти да продават своите продукти или услуги и ако блестящата ни идея не може да бъде приложена на практика, то тя не е от никаква идея. Ето защо вниманието към детайлите и способността за справяне с неочаквани предизвикателства ще бъдат ключови за успеха на всеки отбор.
Ако трябва да дадете един съвет на участниците, какъв би бил той?
Бъдете смели, любопитни, не се страхувайте да поемате рискове и да излизате извън рамките на обичайното. В същото време не забравяйте да стоите здраво в реалността и не се огъвайте пред трудностите. Ако вярвате в себе си и в екипа си, ако търсите нови решения и подходи и сте гъвкави и адаптивни спрямо всяко ново предизвикателство, очаквам да успеете.
***
Рекламна академия е тристранен проект на Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Първото издание е проведено в периода 11 – 13 февруари 2014 г. В него се включват общо шест организации – трима рекламодатели и три комуникационни агенции, чийто представители са лектори, ментори и жури. В следващите години към формата се присъединяват десетки нови бизнес организации – за десетте издания на проекта над 150 водещи рекламодатели и комуникационни агенции излъчват свои представители, които участват в Академията в ролята на лектори, дискутанти, модератори и жури. В последното издание през 2024 г. се включват представители на 55 организации. За единадесетте издания на Рекламна академия са осигурени над 250 стажа и работни позиции на изявени студенти. Десетки от участвалите студенти са припознали работата в маркетингови отдели на компании и в комуникационни агенции като свое призвание, а рекламата и маркетинга – като своя професионална любов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Фериботните билети в Гърция няма да поскъпват за лятото
Свят |Президентът на Италия влезе в болница
Свят |Блумбърг: САЩ смекчават исканията си към Украйна в преговорите за сделката за минерали
Бизнес |Бизнес перспективи: Балкански еднорози - колко са стартъпите с оценка от над $1 млрд. в региона?
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.