Великобритания тества за масовия пазар лилави домати
Британският пазар се придвижва крачка напред към въвеждането на ГМО продукт, разработен в страната, но не и произведен в нея - лилавите домати. 1200 тона сок от лилавите зеленчуци без семки е складиран в Канада и скоро ще се отправи към Острова, съобщава Би Би Си. Сокът ще бъде доставен в Нюруич, където зеленчуците са измислени.
Доматите са лилави, защото са снабдени по изкуствен път със същия здравословен потенциал, какъвто имат боровинките, обясняват учените. Пигментът им се казва антоцианин и е антиоксидант, изследван върху лабораторни мишки. Тестовете с него са показали, че е полезен в борбата с рака и може да подейства противовъзпалително. Все още не е тестван върху хора.
Специалистите твърдят, че новите домати ще могат да подобрят хранителната стойност на голям брой широко разпространени и активно консумирани продукти във Великобритания, от кетчупа до пицата.
Доматите са създадени в центъра за изследване „Джон Инес” в Норуич, където проф. Кейти Мартин се надява първите доставки на големи количества сок от тях да помогнат в изследването на потенциала им върху хората. Те са част от ГМО растения, проектирани с цел да се харесат на потребителите някой ден и да бъдат здравословни. Първите им видове били специално направени за фермерите, като нови продукти в земеделието. Лилавият пигмент е взет от лилавото пролетно цвете „кученце”.
Въпреки че иновацията с лилавите домати е британска, те са произведени в Канада, заради забраните за разработка на ГМО продукти на Европейския съюз. Дори да бъде разрешено разпространението им в търговските мрежи на Обединеното кралство в бъдеще, ще остане въпросът как ще реагират спрямо тях потребителите. За да бъде положителна реакцията ще трябва да се проведе активна кампания за изясняване на здравословните ползи от тях, отбелязват наблюдатели.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |7 от най-сладките клипчета с кучета
Маркетинг |MEGGLE затваря производството си в България
Бизнес | Advertorial |Бизнес притча за Хронос и Кайрос
Маркетинг | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.