Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Японска реклама на Windows стана вирусен хит сред жените
„С Windows 8 няма нужда да избирате между скорост и красота”, е мотото на една от последните ТВ реклами на новата операционна система на Microsoft в Япония и други азиатски страни.
Видеото успя да събере внимание сред европейските и американските потребители в мрежата. То дори стана „вирусен” хит сред дамската аудитория. Вероятно защото бързината при гримиране е международен проблем.
Сюжетът му показва как красиви и дисциплинирани азиатки се гримират за секунди в опит да постигнат най-добрия резултат. Един от ефектите на кампанията е елементът на изненада - накрая се оказва, че не се рекламират грим или мода, а технологичен продукт. При това известен – Windows. Друг ефект, който заслужава признание, е че видеото е без субтитри на английски език, но това не пречи да е популярно. Трети актив е това, че е кратко (1 минута). Или поне оставя усещане, че преминава бързо.
Клипа можете да видите след текста. Той е една от три до известна степен странни за чуждестранния наблюдател, измислени за японския пазар реклами, с които Microsoft събира внимание в страната. Втората показва двама музиканти, които свирят скоростно на пиано и същевременно играят на пингпонг с хилки, прикачени отзад на кръста им. Третата представя експеримент с дълбаене на диня с пръсти.
Кампанията е част от усилия за засилване на присъствието на Microsoft на азиатския пазар, пише сайтът Tom's Hardware. Видеоклиповете в нея бързо станаха "вирусни", след публикуването им в мрежата, и предизвикаха дебат на кой език се говори в тях, коментира сайтът Contextchina. „До момента това все още е мистерия“, посочва авторката му Йе Жян и допълва, че служителите на Seattle Times, които говорят японски, корейски мандарин и кантонски китайски не могат да посочат със сигурност, че той е един от тях.
„Като човек, който говори шанхайски и китайски, мога да кажа, че езикът в рекламите не е като мандарин или шанхайския диалект за мен. Възможността да е друг вид диалект е малко вероятна (...). Така че предполагам, че рекламите са направени умишлено объркващи, с което да увеличат любопитството на зрителите“, коментира Жян.
Необичайни, уникални и с известна доза особен хумор, трите клипа съставят кампания, която забавлява японците и е отразена от онлайн медии в страната им, както и от други в азиатския свят. Страната на изгряващото слънце се доказа през годините като място, което не проумява западната концепция за маркетинга, заради историята, морала и традициите си, и като народ, който обожава поредица от реклами на телеком със семейство, в което един от членовете е чернокож и бащата е говорещо куче.
Различен космос, нали?
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.