Социалните мрежи като вход към новините

Социалните мрежи като вход към новините

Социалните мрежи се превърнаха във вход към новините в последните години. Макар това да е в ущърб на онлайн медиите, които страдат от значително отклоняване на вниманието на публиката към тях, за мнозина от интернет потребителите е изгодно. Когато отвори своя уникален персонализиран Facebook, човек може да разбира известия както за близките си и познати, така и новини за страната му и света. 

Проучвания изследват как точно хората откриват новините чрез социалните мрежи в последно време. Ново сред тях по темата е изследване на американския център "Пю Рисърч", цитирано от сп. Inc. То показва, че все повече хора разбират новините на деня от социалните мрежи през 2016 г. Това създава промени в мисленето на публиката. Все повече лица вярват все по-малко на новините, които получават в социалните мрежи. От това страдат установени и уважавани медийни марки, чиито съобщения се вливат в шума на измислени сайтове и псевдоновинарски източници.

Изследването на "Пю" за Щатите показва, че 62% от пълнолетните американци се информират от социални мрежи. То се основава на допитване до мнението на над 4500 души. Оказва се, че в САЩ Reddit е най-популярната платформа за новини, 70% от потребителите й откриват новините в нея. Facebook е втора по успех в това отношение - всеки двама от трима души намира в нея новините. 

Някои наблюдатели смятат, че може би е по-трудно да се разбират новини от Twitter, имайки предвид, че съобщенията в нея имат лимит от 140 символа. Но проучването установява, че хората се обръщат към нея също много често. Трима от всеки петима потребители на Twitter намират новините си за деня в нея, показва проучването. 

Други социални мрежи също са изследвани, но се отчита, че те изостават значително след тези първи три, които са най-важни портали към новинарското съдържание. Почти 1/3 от потребителите на Tumblr (31%) и близо 1/4 от тези на Instagram (23%) споделят, че разбират новини от тях. Последното е сравнително изненадващо, имайки предвид, че в Instagram няма линкове към сайтове, а се споделят само снимки. 

Около 1/5 от хората в допитването, които използват YouTube и LinkedIn разбират новини от тях - съответно 21% и 19%, посочва още изследването. На дъното на класацията на социалните мрежи като изтичници на новинарска информация се нареждат Snapchat (17%) и Vine (14%). 

На пръв поглед може да изглежда, че YouTube има по-малък процент в разултатите, но и процентите трябва да се интерпретират специфично. Twitter и YouTube може и да са наравно, защото YouTube достига до 48% от пълнолетното население на Америка, но пък само 21% от хората казват, че разбират новините от нея. Догато Twitter достига 16% от хората в САЩ над 18 г., то 59% от потребителите й приемат от нея новините. С помощта на математиката, интерпретирано това означава, че двете мрежи имат приблизително еднаква тежест и значение за научаването на новини в страната. 

Изследователите отбелязват, че изборът на социални платформи за достъп до новините е свързан с това дали човек активно или пасивно търси новини. Както и от навиците за потребление на интернет на съответния човек. Хората в YouTube, Facebook и Instagram е по-вероятно да прочетат новини случайно, според както им се покаже в мрежите, докато онлайн правят други неща. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ