Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-лошата реклама в историята на Apple
На безпощадна критика бе подложена новата рекламна кампания на Apple. Тя бе осъдена както от експерти, така и от журналисти и интернет потребители. Една от най-суровите критики бе отправена от Кен Сегал, креативен директор на TBWA/Chiat/Day и автор на слогана „Think Different” (б.р. „Мисли различно!”). В блога си той я заклейми като най-лошата в историята на компанията.
Самата кампания включва три клипа като главен герой във всеки от тях e „Геният на Apple” – млад мъж в синя тениска с лого на компанията, както на продавачите в магазините на Aplle. В клиповете той описва предимствата на различни продукти и услуги на компанията: в едното обяснява как баща може да оформи снимката на новородения си син с помощта на програмата iPhoto, в другото помага на пасажер в самолет да монтира видео като използва програмата iMovie, а в третата уведомява случаен минувач, че компютърът, който си е купил не е истински Apple.
„ От рекламните филмчета става ясно, че очевидно са ориентирани към хора, които не разбират много от техника за разлика от предишните рекламни кампании с фокус към компетентни потребители на електроника”, отбелязва в коментара си Сегал.
Порталът Investor Place пък отиде още по-далеч като пусна статия, в която в пет точки буквално срива идейния замисъл на кампанията. Според онлайн-изданието тя обижда потребителите и почитателите на марката, защото ги представя като глупаци; главният герой демонстрира излишен снобизъм; устройствата на Apple са представени като твърде сложни за употреба, което е в разрез с генералната концепция на бащата на марката Стив Джобс да са максимално лесни за ползване; рекламата не „продава”, защото не се фокусира върху конкретен предмет или функция; освен това предизвиква раздразнение сюжетът с младия баща, в който той, вместо да се вълнува от раждането на сина си, отива при съседа да обсъжда с него възможностите на някаква програма.
Предишната мащабна кампания на Apple се състоеше от серия клипове, демонстриращи възможностите на гласовия асистент Siri. В нея участваха знаменитости като режисьора Мартин Скорсезе и актьорите Самюел Джаксън и Джон Малкович.
В клипа, който следва можете да видите и трите реклами. Ако преди това сте видели и клиповете в хиперлинковете няма как да не забележите разликата в класите на двете кампании.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.