Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как рекламата привлича мъжете
Обновена 01:09ч., 09.06.2015
Аз съм мъж и копирайтър в рекламна агенция. Като такъв съм застанал от двете страни на барикадата - в производствения процес на създаването на кампании и като зрител.
През годините забелязах, че рекламите, насочени към мъжката аудитория, изглежда са изработени заради няколко основи характеристики на силния пол. Аз се сещам за 6 от тези характеристики, като разбира се те са много повече. Ето как и защо, според мен, рекламата привлича вниманието на мъжете.
- На мъжете им харесват всевъзможни неща. Само трябва да погледнете по-внимателно рекламата на бира, автомобили, самобръсначки, часовници и дори на душгелове, за да разберете, че на мъжете може да се продадат най-различни ненужни, но забавни за тях стоки и аксесоари, като например розова гумена топка за подхвърляне под душа. Рекламата за мъже обикновено е издържана в черно, синьо или червено. Понякога е озвучена от агресивна и мощна рок музика. Най-често в нея присъстват много разголени мадами с дълги крака и оскъдна дължина на полата за сметка на дълбочина на деколтето. Мъжете купуват самобръсначки, "които бръснат без усилие", автомобили, които реват високо, за да преминават с тях покрай момичетата. Колите удължават... самочувствието. Душгелът е свързан със свежестта на планината и връх Еверест. Мъжете сме мъже и ние абсолютно безкрайно обожаваме клишето. И докато обичаме да бъдем мъже, рекламата ще ни дава хиляди така предвидими кукички, на които ние винаги ще се хващаме.
- Мъжете са глупави, вдетинени, арогантни, мърляви, безчувствени тъпанари. О, ние сме едни истински копелета. И това ни харесва! Една класическа реклама на британския бранд спагети Super Noodles показва как двама мъже изяждат всичко и буквално облизват чиниите. Вместо да ги мият, ги слагат в шкафа облизани, за да се използват следващия път. Велико е! В друга реклама мъжете хвърлят спагети на прозореца и се състезават кой ще залепи най-много, докато спагетите се плъзгат размазани по стъклото. Като 6-годишни деца сме, нали? При жените рекламата с тази тактика не би проработила, но при мъжете - разбира се! Мъжете обичат да празнуват имунитета си. Какво като още не сме пораснали? На кого му пука, че може да се изпуснем на сватбената церемония? Ние сме момчетата, младежите, добрите стари момци, които знаят как да се позабавляват. Дори да имаме бели коси, ние не даваме пет пари кой може да обидим. И докато обожаваме да честваме тази своя природа, купуваме продукти, които ни таргетират заради това. От бира, до пица и дезодорант, шампоан, ние нямаме нищо против да купуваме неща, които ни казват, че сме вдетинени - гордеем се!
- Мъжете харесват жени. О, Боже мой, как ги харесваме! Или по-точно, определен тип жени, съдейки от рекламата в глобален план. По някаква общомъжка причина харесваме дългокраката блондинка или брюнетка. Изправена до автомобил или мотициклет, ние я обожаваме - прави превозното средство тройно по-красиво. Може би на някакво примитивно ниво си мислим, че ще си хванем за гадже момиче с вид на плеймейтка като си купим луксозна кола? Или пък, че ако имаме такова гадже, че тя ще ни купи мотор? Сексът продава, дами и господа. Момичетата привличат вниманието ни във всякаква реклама, включително на бирата, която толкова обичаме. А, да, има и реклами с красавици, които целуват момчета с вид на зубър, задръстени, не много във форма. Идеално е! Кой мъж не би се вторачил в това?
- На мъжете не им харесва мъжествеността им да бъде поставяна под въпрос. Не, сър! И само някой да посмее да ни съобщи, че не сме мъжа, за когото се мислим! Тогава ние незабавно ще се втурнем в магазините, за да изкупим продукта му и да поправим дефектите си.
- Мъжете дават всичко да ги ласкаят. Истина е. Дори не се проявява деликатно, напълно директно е. Обожаваме комплиментите. Ако рекламата посочи силните ни и красиви страни, ще я накрадим с вниманието си и вевнтуално с покупка. Има примери за това навсякъде по света. Когато става дума за финансови продукти, например, винаги се слага егото ни в центъра на маркетинговото съобщение - разказва се колко добре сме се справили до момента с живота, кариерата, как искаме да подсигурим семействата си в безопасност. Умни сме, прозорливи сме и затова знаем че точно тези продукти са точно за нас. При технологиите искаме последните модели. Дори при нещо толкова просто като бургера, не желаем да приемем по-малко от най-доброто. Толкова сме взискателни към всичко, а пък изглежда, накрая като че ли повечето продукти и услуги напълно удовлетворяват високите ни изисквания. Каква ирония!
- Мъжете обичат предизвикателствата. Това е заложено в нашето ДНК. Независимо дали става дума да си намерим пътя, без да искаме помощ, или да се справим сами с кръстословицата. И най-добрият начин да се използва тази мъжка менталност в рекламата е като се постави предизвикателство. Ето защо имаме бирени предизвикателства, предизвикателства на хранителни марки. Тест драйв. Най-лютият сос в света. Най-силната бира. Бихте ли изпробвали най-силната бира? Ако сте мъж, най-вероятно - да, нали?Предизвикателствата стимулират чувството ни за мъжественост.
Пол Сагът, колумнист на сайта Advertising.About.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Американски съд отказа да накаже Мъск по искането на Комисията за ценни книжа и борси
Свят |
Обновена 20:30ч., 23.11.2024
Турция планира да пусне 5G комуникации през 2026 г., вече тества мрежите
Икономика |
Обновена 20:00ч., 23.11.2024
ЕС и Китай са близо до споразумение за премахване на митата за електромобили
ЕС |
Обновена 19:30ч., 23.11.2024
Японският премиер се нарежда на 12-о място по богатство сред министрите от кабинета
Свят |
Обновена 19:00ч., 23.11.2024
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
Бизнес | Advertorial |
Обновена 15:25ч., 22.11.2024
На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 23.11.2024
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
България |
Обновена 10:45ч., 23.11.2024
Мощна хиперзвукова вълна от космоса е достигнала Земята след сблъсък на галактики
Наука и Здраве |
Обновена 15:00ч., 23.11.2024
Експерти и анализатори учредяват политическата партия „България може“
България |
Обновена 11:30ч., 23.11.2024
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Свят |
Обновена 10:00ч., 23.11.2024
Скуката – тайната съставка на успеха
Техники за успех |
Обновена 00:15ч., 23.11.2024
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.
Бизнес |
Обновена 08:30ч., 23.11.2024
Коментари
Няма въведени кометари.