Добра възможност за контакти, чудесна за маркетинг

Добра възможност за контакти, чудесна за маркетинг

Участието в конференции - то е добра възможност за създаване на контакти и чудесен начин да се прави маркетинг. 

Обмисляте дали да го включите в маркетинговия план? Сигурно е лесно да се разколебаете. Изисква се пътуване. Превозване на техника, продукти. Висене на крак. Щом човек посети няколко конференции на индустрията, всички следващи му изглеждат някак еднакви и следователно - безсмислени. Поради тези и други причини конференциите често са пренебрегвани като маркетингов инструмент. Потенциалът им обаче не е за подценяване. Те може да бъдат нужното събитие, което ще изстреля бизнеса в света на продажбите, редом до конкуренцията, и ще го позиционира в индустрията. Особено са полезни в случая на стартиращите фирми. 

Ето няколко съвета, които ще направят присъствието ви в тях по-работещо. Така ще може да използвате форума, за да разкажете на повече хора за бранда и да натрупате потребителска база. 

  • Не присъствайте, покажете се. Много конференции, особено тези на браншове като технологични или строителния, предлагат на компаниите да си купят присъствие на щанд. Направете го, ако можете. Вероятно няма да се получи опашка от потенциални клиенти пред щанда ви, но ще съберете ценни контакти и ще си сверите часовника с останалия бизнес. Онези, които ще преминат покрай вас и ще ви заговорят бързо, са клиенти или представители на конкуренцията. И в двата случая е добре. Те обикновено са много високо ангажирани с офертите като вашата лица и са добре информирани. Освен това, присъствието ви на конференцията с брандиран щанд ще покаже, че сте играч в полето на бизнеса, че инвестирате в процеса на работа и имате какво да кажете. От маркетингова гледна точка, да покажете продуктите си пред толкова компетентна публика, тясно свързана с тях, е важно. 
  • Направете презентация. Ако се целите в дадена конференция, не се притеснявайте да попитате организаторите за реч на представител на вашата фирма дори и 6 месеца предварително. Включете се в експертен панел с дебати. Бъдете готови да кажете каквото трябва и защо това, което предлагате, е интересно. Задавайте въпроси. Има огромна разлика между този тип участия и раздаването на визитни картички. Не се обезкуражавайте, ако организаторите не ви дадат трибуна. Има стойност и в задаването на въпроси. Така ще се види, че сте активни и компетентни и следващия път може да разгледат предложението ви за участие на сцена по друг начин. Освен това, ако сте купили щанд, не се колебайте да споменете този факт в молбата си за участие от трибуна. Ще бъде актив във ваша полза при решаването дали да ви допуснат като лектор. 
  • Спонсорирайте. Почти всяка конференция на света има нужда от спонсори, освен от медийни партньори, кетъринг и напитки. Ако имате маркетингов бюджет, попитайте рано за спонсорство. То ще включи лого и позициониране на бранда ви с материалите на конференцията - така ще достигнете повече хора, отколкото реално участват. Спонсорството може да включи и възможност за говорене от трибуната или ВИП покани и др., включително среща с най-интересното и известно лице на конференцията. Попитайте домакините какво предлагат.

Изненадващо много хора винаги посещават форумите заради възможността да създават контакти. А всъщност събитията може да бъдат дори по-работещи от една друга гледна точка - на човека, който присъства, за да рекламира. Чрез спонсорство се популяризира бранда за опередлен период, докато участието в панелите на програмата и медийните възможности на място изграждат лидерски профил, който допринася за увеличаване на доверието към бизнеса и прави марката по-високо ценена. 

По мнение на Дерек Нютън - търговски директор и автор в американското списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ