Дейвид Еделман за връзката между успеха в маркетинга и отборната игра

Дейвид Еделман за връзката между успеха в маркетинга и отборната игра

Не мисля за поезия толкова често, колкото мисля за маркетинг. Предполагам, че не съм единственият.

Наскоро обаче четях статия от мои колеги за „данни, които да вникват, за да въздействат“ и тя ми припомни една стара и забравена поема, озаглавена „Тъжният лексикон на бейзбола“. В нея имаше рефрен, който се повтаряше “Тинкър към Евърс към Ченс” - имена на трима бейзболни играчи от Чикаго Къбс. Те редовно отбелязвали точки чрез умело подаване на топката. Станали известни като трио в спорта. Това се случило в САЩ след далечната 1910 г.

Поемата за мен е чудна, но всъщност не за нея точно се замислих, а за това колко много успехът е свързан със способността ни да работим заедно. В голямата компания, където работя заедно с десетки хиляди служители има огромен брой линии за отчет на информация, масивен комплекс от системи за данни и големи предизвикателства в управлението на информация. В нея способността да свързваш колегата на задна линия с този на предна, пред клиента, е това, чрез което се постига успех.

Тинкърс, Евърс и Ченс не са били просто страхотни с топката. Те са били играчи, които се синхронизират, и това е изградило отличното им представяне на игрището. С това са били запомнени. Това помогнало на отбора им да спечели. Подавали са си един на друг толкова добре, сякаш това, което правят е много лесно. А всъщност не е.

В спортните отбори нивото на екипната работа лесно може да се види. Особено когато това ниво е ниско. В големите компании обаче е по-трудно. Ако работите в такава, ще я почувствате или ще й повярвате, но за да го сторите ще ви трябва истински фокусиран труд. Ще трябва да се научите да изолирате отделно реалните проблеми и да ги поправяте. Имайки предвид колко сложен е съвременният бизнес, това не е лека задача.

Много често в практиката си компаниите се фокусират върху инвестиции в една определена област – повече анализи на големи обеми от данни, повече иновации в продуктите, повече изследвания, тренинги на търговците. Каквато и да е инвестицията, ако тя не е свързана с производствената верига на бизнеса, тя няма да ви се отплати. Под производствена верига имам предвид онзи процес в компанията, който създава стойност. Той започва от хората, които си предават един на друг концепция, за да създадат от нея продукт. Или си предават  съобщение.

Така че, когато мислите за следващата си маркетинг инвестиция, помислете за таланта на Тинкър, Евърс и Ченс, който били чудесни спортисти по отделно, но останали известни в историята с това как умело играли заедно.

Дейвид Еделман – управляващ партньор дигитални маркетинг практики в „Маккинзи“, САЩ, маркетинг стратег с повече от 20 години опит, възпитаник на университета „Харвард“ и Harvard Business School. Един от петимата водещи автори с влияние в LinkedIn. Текстът е един от публикуваните от него в професионалната социална мрежа

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня