Глобален маркетинг от Куба

Глобален маркетинг от Куба

Ив Шладенхойфен е международният маркетинг директор на Havana Club в Куба. Неговата позиция в света на маркетинга е рядкост, отбелязва AdAge. Той е старши специалист в комунистическата държава, който управлява кампаниите на марката, за която е отговорен по целия свят. Французинът работи за Havana в последните 3 години.

Ромът Havana Club е джойнт венчър между Pernod Ricard – базираният в Париж собственик на марките Absolut, Jameson и Jacob’s Creek – и Cuba Ron – кубинска държавна компания.

Профилът на Шладенхойфен е интересен. Той разчита на вдъхновението от събитията на оживената, изпълнена с емоции културна сцена в страната. Управлява уеб-сайт с актьори и музиканти и разчита на офиса на агенция M&C Saatchi, Париж за изготвянето на рекламата. Тази агенция спечели работата за Havana през 2005 г. и продължава да прави кампаниите за марката до днес, включително последната „Нищо не може да се сравни с Havana”. Криейтив специалистите на агенцията от Европа прекарват в Хавана поне две седмици в годината, за да работят по рекламите на марката със сцените от града, които след това се разпространяват в 27 държави (освен в САЩ, където ембаргото на търговията със страната все още важи).

В интервю за AgAge Шладенхойфен разказва, че не прави никакъв маркетинг или реклама в самата Куба. Представя продуктите в безмитните зони на летищата, но по улиците на страната - не. Въпреки това отбелязва, че все пак рекламата е много повече от видимост. Ръководи местен екип, който се занимава с това опаковането и отличимостта в баровете и магазините, на концертите и местните събития.

В Хавана има музей на рома. 140 хил. туристи заплащат за вход, за да го посетят всяка година. В него има малък магазин, в който се продава 15-годишен ром от висок клас.

50% от времето си маркетинг специалистът прекарва в Куба, 25% в Париж и още толкова в останалата част на света. Жена му е германка. Тя и дъщеря му живеят в Куба. Екипът му се състои от 460 души в цялата страна, само 12 от които са чужденци.

Марката, за която работи, е единствената чисто кубинска марка с глобален обсег. Освен нея има и друга международна марка – Cohiba, но пазарът с пурите е много нишов. Нейните маркетолози не се занимават с големи кампании, но успяват добре да вършат работата си по наблюдение на колегите.

Другата голяма марка в Куба всъщност е самата държава - Authentica Cuba – която промотира себе си пред туристите като автентично и непринудено място. Куба и през тази година остава атрактивна дестинация, защото има плажове като на Карибите и голям град с непоправима атмосфера и културна дейност. Милион канадци идват там всяка година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня