Пазарът е умен, не труден

Пазарът е умен, не труден

Когато икономиката бележи спад и думата "рецесия" е сред най-често спряганите в офисите на изпълнителните директори по цял свят, често има един стандартен отговор: намаляване на бюджета. За много компании първият отдел, в който се намаляват средствата, е маркетингът. Това е единствената сфера на бизнеса, в която резултатите може да изглеждат неосезаеми и ръководителите биха могли да приемат на свой риск, че премахването на част от разходите за маркетинг отдела няма да има голяма разлика в крайния резултат. Противно на общоприетото схващане обаче, компаниите трябва да запазят или дори да увеличат своите маркетингови бюджети по време на рецесия.

Можете да го изключите, но не трябва 

Напредъкът в маркетинговите инструменти направи маркетинговите бюджети още по-застрашени по време на рецесия. Преди дигиталния маркетинг да стане норма, бизнесите често бяха обвързани с дълги и скъпи печатни и радио кампании. С дигиталния маркетинг обаче изключването на кампанията става лесно с едно щракване.

В крайна сметка гъвкавостта и рентабилността на дигиталния маркетинг са едни от най-големите му предимства. Бихте могли да стигнете от харченето на $100 000 на месец до нула само за миг. За малък или среден бизнес това може да промени играта. Може също така да завърши играта в средносрочен до дългосрочен план.

Изключването на усилията ви за дигитален маркетинг по време на рецесия би било напълно нелогично, защото именно през този период повече хора ще прекарват времето си онлайн. Разбира се, те може да не харчат пари за несъществени неща, но нищо не е вечно. Рецесията също. Като се махнете напълно от цифровия пазар, вие си гарантирате, че когато клиентът ви е готов да харчи отново, няма да се сети за вашата марка.

Пазарът е умен, не труден 

Аспектите на дигиталния маркетинг, които ни харесват толкова много (неговата гъвкавост и рентабилност), го правят единственият бюджет, който не трябва да съкращавате по време на рецесия. Вместо това помислете за стесняване на стратегията си за насочване и потвърждаване, така че да използвате този бюджет по най-добрия начин. Това ще ви се отплати под формата на дивиденти, когато икономическата примка започне да се разхлабва.

Дори ако вие не разгласявате присъствието си онлайн, вашите конкуренти го правят. А това означава, че те ще бъдат в челните редици на съзнанието на вашата целева аудитория, когато дойде моментът за покупка.

За бизнеса с електронна търговия наблягането върху дигиталния маркетинг по време на рецесия наистина не трябва да е въпрос. Повече от всякога потребителите се насочват към онлайн пазаруване и дори да не харчат пари за луксозни артикули, те все пак купуват най-важното и дори се лекуват. Предприятията за електронна търговия не могат да си позволят да нямат постоянно цифрово присъствие.

Друга важна причина да поддържате усилията си за дигитален маркетинг по такова време е дългосрочната стойност на познаваемостта на марката. Когато парите са оскъдни, потребителите внимават как харчат своите долари и с кого ги харчат. Клиентите ще искат да са сигурни, че купуват от реномирани и известни марки, а за много потребители днес репутацията и осведомеността за марката се изграждат в дигиталната сфера.

Дигиталният маркетинг е единственият канал, който осигурява лесни за валидиране резултати. Имайте предвид, че стойността на данните, които получавате от вашите маркетингови усилия, е еквивалентна на нивото на проследяване, което имате. Наличието на тази ясна видимост ви позволява да насочвате усилията си в правилната посока, което е още по-критично по време на икономически стрес.

Най-добри практики за маркетинг по време на рецесия 

За да сте сигурни, че извличате максимума от маркетинговите си долари в изпитателни финансови времена, има няколко насоки, които можете да следвате:

  • Съсредоточете се върху холистичното приписване: жизненоважно е да сте сигурни, че наистина знаете кои цифрови канали работят заедно, за да доведат до продажби и разпознаване на марката. В противен случай може да губите ценни пари.
  • Персонализирайте, за да увеличите максимално реализациите: Рецесията не е време да хвърляте широки мрежи с надеждата, че ще хванете правилната риба. Ще трябва да се уверите, че насочвате точно към правилната група хора и непрекъснато да проверявате данните си за приписване, за да прецизирате спецификата на кампаниите си.
  • Насърчавайте повторен бизнес чрез лоялност към марката: Привличането на нови клиенти е важно, но запазването на тези, които вече имате, е също толкова важно. Съсредоточете се върху предоставянето на невероятни изживявания на клиентите, за да изградите лоялност към марката през най-трудните времена.

Напълно възможно е да си проправите път през рецесия и маркетинговите бюджети определено не трябва да страдат по време на тежки икономически времена. Възползвайте се максимално от промените, идващи с глобалните финансови предизвикателства. Рецесията ще приключи, но не е необходимо вашият бизнес да приключи с нея.

Серхио Алварес, главен изпълнителен директор и основател на Ai Media Group, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.