ТРАЙНА//// Устойчив растеж дори в несигурни времена

ТРАЙНА//// Устойчив растеж дори в несигурни времена

За малките предприятия и младите предприятия размерът представлява едновременно предизвикателство и възможност: въпреки че е трудно да се стъпи на пазара, сравнително новите играчи също имат гъвкавостта да се разрастват бързо. Не само това, но те обикновено не се сблъскват с тежестта на модернизирането на наследените системи.

Но какво се случва, когато това плато на растежа остане и няма очевидни заподозрени?

Виждал съм страх сред собствениците на малък бизнес, че стагнацията може да доведе до падане на приходите, пише Чарити Хъднал в статия за Entrepreneur. С малкия бизнес, в който работят 61,7 милиона американци (или 46,4% от служителите в частния сектор), издръжливостта на променливи пазарни условия е въпрос на икономиката като цяло. Може официално да не сме в рецесия, но потребителските нагласи са от значение. Хората се чувстват в затруднение и внимават за доходите си. 

Местните малки предприятия с по-малко от десет служители и доход под 1 милион долара са особено ограничени от доходите на местните потребители - и усещането за икономически спад. Като главен маркетинг директор на предприятие, което помага на бизнеси от такъв размер в пространството за красота и уелнес, ние знаем, че е възможно устойчиво мащабиране дори в несигурни времена, добавя авторът на статията. Ето какво трябва да имате предвид, когато растежът ви е равен.

Направете правилната комбинация от услуги

Наистина първо трябва да премахнем очевидното от пътя. Ако магазин за хот-дог продава смутита - и смутитата не се продават - собственикът е по-добре да се съсредоточи върху разширяването на своите предложения за хот-дог. Може да се изненадате колко често самостоятелните предприемачи и малките предприятия упорстват с продукт или услуга, които не се продават поради неуместна лоялност към оригинална визия или опит да получат възвръщаемост на инвестицията си.

Както казвам на хората, красотата на това да си малък е да си достатъчно пъргав, за да се приспособяваш по-лесно според търсенето, тенденциите и сезонните вариации. Ето къде данните са ваш приятел. Използвайте инструментите си за отчитане, за да анализирате кои от настоящите ви услуги генерират най-много приходи и обмислете премахването на слабо представящите се. Ако е възможно, сравнете своя микс от услуги спрямо пазарните лидери чрез:

  • Анализиране на успешен бизнес: Проучете предложенията за услуги на конкуренти с подобен размер във вашия район или ниша. Каква гама от услуги предоставят? Как те балансират основните услуги със специални лечения?
  • Извършване на вашето социално проучване: Използвайте социални медии и сайтове за прегледи като Instagram, Yelp или Google Reviews, за да прецените популярни услуги.
  • Говорете с клиентите си. Научете техните проблемни точки, преценете услугите, които ценят най-много, и идентифицирайте какво липсва.

Препоръчвам да "одитирате" вашия микс от услуги поне веднъж на тримесечие. Според моя опит успешните малки предприятия в нашата индустрия често намират това неуловимо сладко място - постоянен баланс между диверсификация и оставане в рамките на основните им компетенции, пише авторът на статията. 

Стимулирайте лоялността на клиентите

Един от големите уроци от пандемията беше опасността от отлагане на необходимите промени в оперативните модели и внедряване на цифрова модернизация. Малките и средните предприятия бяха хванати неподготвени, неспособни да променят и диверсифицират източниците на доходи, за да оцелеят и процъфтяват.

Тази дигитална промяна фундаментално промени начина, по който бизнесът взаимодейства с клиентите. Търговските екипи сега работят с много по-голям акцент върху цифровия капацитет и влияние. Тези взаимоотношения стават толкова важни, когато растежът стагнира, хората ограничават разходите си и постоянните клиенти стимулират повтарящи се приходи, така че помислете за:

  • Пакети услуги: Обединете допълнителните услуги заедно. Например, предложете пакет, който включва поредица от услуги за няколко месеца.
  • Програма за лоялност: Предлагането на предимства като приоритетни резервации, отстъпки или изключителен достъп до нови услуги насърчава повторните посещения.
  • Изграждане на последователи в социалните медии: Дайте на клиентите място на първия ред за това, което предлагате, заедно с лични истории и съдържание зад кулисите, за да насърчите чувството за общност.
  • Услуги, базирани на абонамент: Моделът на месечно членство позволява на клиентите да плащат определена такса за определен брой услуги или продукти. 

Не забравяйте, че маркетингът е отговорен за целия жизнен цикъл на клиента, а не само за придобиването. Проучете и разберете нуждите на клиентите от първоначалния контакт до задържането и лоялността. Това означава събиране на обратна връзка във всяка точка на контакт - включително анулации. След това дайте приоритет на функциите и подобренията въз основа на отзивите на клиентите, за да персонализирате цялото пътуване.

Приемете технологията

Когато растежът на заплатите не е в крак с инфлацията, опциите за плащане по-късно се появяват. Според Adobe Analytics използването на тази форма на заем с нулева лихва е нараснало с 16% до 67 милиарда долара миналата година до ноември. Въпреки че сме свидетели на голямо увеличение на броя на търговците на дребно, които търсят услугата „плащане по-късно“, идеалът е тя вече да е вградена във вашата цифрова платформа.

McKinsey цитира ограничените управленски, технологични и финансови умения като основни фактори, ограничаващи растежа на местния малък бизнес. Един вариант на така наречения „капан на основателя“ е Catch-22, при който бизнесът може да надрасне своя набор от умения, но не желае да наеме нови хора, докато не бъде демонстриран устойчив растеж. AI и автоматизацията запълват празнината.

Точно както ние насърчаваме доставчиците на красота и уелнес да се превърнат в едно гише за нуждите на потребителите, централизиране на функции на една платформа - планиране на срещи, управление на инвентара, управление на взаимоотношенията с клиенти и обработка на плащания - елиминира необходимостта да бъдете господар на множество системи. В нестабилна икономическа среда внедряването на технологии може да помогне на малките предприятия не само да се увеличават и намаляват бързо, но и да използват анализи, за да разберат точно накъде се насочват клиентите – и да ги срещнат там.

Изграждайте взаимоотношения

Ние сме в щастлива позиция в уелнес бизнеса, защото хората все още са готови да си дадат тези „малки луксове“, дори когато парите са оскъдни, пише авторът на статията. Но независимо от индустрията, изграждането на устойчивост във вашия бизнес се превърна в наложително, тъй като глобалните сътресения се превърнаха в норма, а не в изключение. Един от ключовете за избягване на периоди на стагниращ растеж е посрещането на предпочитанията на потребителите за по-автентични взаимодействия чрез смесването на физическо присъствие и онлайн присъствие. Както във всяка добра връзка, когато хората знаят, че сте истински, е по-вероятно да останат в добрите и лошите моменти.

Източник: Чарити Хъднал, главен маркетинг директор във Vagaro Inc, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ