Какво можем да научим за имената на домейните от стартъпите
Тъй като бизнесът все повече се премества онлайн, много марки изоставят напълно физическите си помещения. Уебсайтовете се превърнаха в новите витрини за марките, като редовно се поставят нови рекорди за онлайн покупки. И независимо дали е платформа за продажба на физически продукти или виртуални услуги, всеки уебсайт се нуждае от име на домейн.
Аналогията с недвижимите имоти е подходяща: Елитното име на домейн е като витрина на Пето авеню, водеща дестинация, която комуникира качество, надеждност и ексклузивност.
Това е все по-важно за растежа на марката, тъй като 28,8% от целия бизнес сега се извършва онлайн, статистика, която се движи само в една посока, с годишен темп на растеж от 4%.
Освен това, името на домейн никога не е било по-важно за марките, които искат да направят впечатление както на компаниите в индустрията, така и на клиентите. Вашето име на домейн е вашият онлайн дом, а изборът на име на домейн и изборът на име на фирма са двете страни на една и съща монета.
Амбициозните марки трябва да избират име на домейн стратегически, въз основа на доказани методи. Високо ценените компании, особено еднорозите, ни предоставят модел за успех.
Защо вашето име на домейн е важно за растежа
В един все по-дигитален свят всяка марка се нуждае от онлайн присъствие. Дигиталните сектори като SaaS растат бързо (глобалният пазар на SaaS се очаква да се утрои повече от 2030 г.). Междувременно онлайн покупките вече представляват повече от една пета от всички продажби на дребно.
Независимо дали продавате авангарден технологичен инструмент или вашата марка се основава на физически продукт, вашите клиенти ще търсят, откриват и изграждат връзка чрез онлайн взаимодействия. За еднорозите признанието, което идва от престижен домейн, е неразделна част от техните проекти за изграждане на марка и набиране на средства.
Вашето име на домейн играе ключова роля в изграждането на доверието на вашите клиенти и потенциални инвеститори. В края на краищата, 70% от хората се доверяват имплицитно на разпознатите разширения на домейни като .com и активно не се доверяват на недоказани разширения като .biz, .fashion и .pizza. Освен разширение на домейн, запомнящо се име на домейн, което съответства на вашата марка, гарантира, че клиентите могат да ви намерят онлайн и подпомага вашето SEO.
Помислете за всеки уебсайт, който посещавате често, и ще забележите моделите: кратко, запомнящо се име, съчетано с разпознато разширение. Помислете за най-високо ценените световни марки и тези тенденции стават още по-изразени.
Имената на домейни на еднорог разкриват тенденции
Мощните имена на домейни са запомнящи се и брандируеми: Slack, Stripe и Intercom, например, всички са единични разпознаваеми думи, които предизвикват специфични метафори или връзки, които остават в съзнанието на клиента. Те съобщават по-дълбоките значения на целта на компанията и уникалното предложение за стойност, всичко това с една дума.
Онлайн инструменти като Calendly и Grammarly са постигнали статут на еднорог със запомнящи се имена, които сигнализират за целта им и отговарят на познатите тенденции за именуване, но нито един от тях не работи от разширението на домейна .ly.
Има две ясни тенденции, които можем да извлечем от имената на домейни на еднорог:
- Първо, простотата е ключова: тези домейни са точни съвпадения с имената на бизнеса и отхвърлят общи думи за описание на индустрията. Това не е SlackInc.com или StripePayments.com (въпреки че последният пренасочва към Stripe.com, показвайки че стратегията за защита на марката изисква придобиване на домейни, които могат да бъдат сбъркани с вашата марка). Не се виждат тирета, цифри или специални знаци.
- Второ, разширението на домейн .com е най-доброто: Водещите в индустрията еднорози трябва да доминират в цифровия пейзаж и клиентите имплицитно признават престижа на домейна .com. Има обаче и изключения.
Алтернативни разширения в пространството на еднорога
Поради недостига на .com домейни (последният от 456 976 четирибуквени .com домейни е регистриран преди повече от десетилетие), няколко алтернативни разширения като .ai, .io и .co стават все по-популярни, а някои са дори платформата за компании за милиарди долари.
Някои, като xAI, интегрират разширение на домейн в името си, като гарантират, че тяхното алтернативно разширение е запомнящо се и обвързано с марката. Други, като стартиращата компания за телездраве Ro (ro.co), карат алтернативните разширения да работят, като ги съчетават с изключително кратки, ярки имена на марки.
Във всичко това признанието на потребителите е жизненоважно. Тези в B2B пространството, като платформата за данни в реално време Confluent, базирана на confluent.io, знаят, че познаващата технологии B2B аудитория е запозната с разширението .io, което гарантира, че има минимална вреда за репутацията от домейн, различен от .com.
Пътят към домейн Ultra Premium
Въпреки това, много компании започват с разширение, различно от .com, и в крайна сметка плащат за него по-късно. Буквално. След като станете известен субект, вероятно ще плащате ужасно много, за да хванете .com, от който се нуждаете, за да капитализирате растежа, тъй като вашият собствен успех в алтернативно разширение може да увеличи стойността на съвпадащия домейн .com.
Това важи за еднорози като Intercom, които изградиха марка около intercom.io, но скоро разбраха, че първата платформа с изкуствен интелект трябва да контролира цялото цифрово пространство около нейното име и в крайна сметка закупи intercom.com. Но може да се приложи и към всеки бизнес дори на умерен успех в индустрията.
Стартиращите и новите фирми трябва да гледат напред и да обмислят придобиването на мощно име на домейн в началото на своята стратегия за именуване. Ако се стремите към успех, изберете кратко, запомнящо се име с потенциал за брандиране и наличен домейн .com и се уверете, че и двете отговарят на вашите амбиции, независимо дали са местни, национални или глобални. С внимателно подбрано име на домейн, което съответства на името на вашия бизнес, ще бъдете лесни за намиране, готови за SEO и маркетинг. Всъщност инвестирането в правилното име на домейн сега ще помогне да се осигури максимален растеж във времето.
Източник: Дарпан Мунджал, главен изпълнителен директор и основател на Atom.com, платформа за наименуване на марки с повече от 30 000 клиенти и 300 000 рекламни послания в световен мащаб, за Inc.com. Мунджал има над 25 години опит в ръководенето на бизнеси, фокусирани върху интернет.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.