Търси се знаменитост

Напоследък големите марки, от бързо хранене до търговия на дребно, разчитат на знаменитости, за да стимулират приходите и привлекателността – особено сред младите потребители. Ефектът може да бъде драматичен: един месец след като McDonald's представи яденето Travis Scott, продажбите скочиха с 10%. Пицата Shaquille O'Neal помогна на Papa John's да събере повече от 3 милиона долара за благотворителност. Като ароматен посланик на Bleu de Chanel, Тимъти Шаламе се очаква да допринесе значително за растежа на марката Chanel, което е показателно за общия растеж на световния пазар на парфюми за мъже, който се очаква да достигне до 19,6 милиарда долара до 2025 г.
Въздействието е ясно: партньорствата със знаменитости могат да бъдат изключително ценни за марките. Въпреки това, преди да се възползвате от различни тенденции, важно е първо да разберете типовете знаменитости, които най-добре пасват на вашата марка, защо партньорството с по-малки инфлуенсъри може да е по-осъществимо (но също толкова въздействащо) и как предоставянето на влиятелни лица със запомнящи се нови уеб адреси може да помогне за улавянето на тяхната публика.
Идентифицирайте известни личности, които са в съответствие с вашата марка
Първата стъпка в намирането на маркетингов партньор от такъм ранг е да се запознаете със знаменитостите, чиито марки отговарят най-добре на вашите. Например, ако вашата организация продава продукти за грижа за кожата, знаменитост, известна с това, че има старателен режим на грижа за кожата, може да бъде умен избор. Ако сте в B2B пространството, помислете за сътрудничество със знаменит предприемач, за да изградите взаимноизгодно партньорство с тяхната марка.
Ключът е да се уверите, че целевата демографска група и ценности на знаменитостта съответстват на вашите собствени. Всяко несъответствие може да отчужди публиката, правейки избора с кого да си партнира решаващ.
Например, когато Microsoft дебютира Surface, те си партнираха с Опра Уинфри, за да генерират шум. Сътрудничеството се провали, когато Уинфри туитна за устройството от своя iPad – очевидно в текста „чрез Twitter за iPad“ в ъгъла на туита. Ако Microsoft беше избрала знаменитост, която вече вярваше в техния продукт, те можеха да предотвратят PR кошмар.
Партнирайте си с инфлуенсъри, за да привлечете тяхната отдадена публика
Разбира се, по-малките марки имат по-ограничен бюджет и обхват и създаването на партньорства със знаменитости може да бъде твърде скъпо. Ако сте сред тези марки, партньорствата с инфлуенсъри предлагат по-достъпен път за ангажиране с вашата аудитория.
Независимо дали чрез Instagram, YouTube или TikTok, инфлуенсърите създават тесни връзки със своите аудитории. Тъй като тези аудитории обикновено са по-малки от тези на традиционните знаменитости, инфлуенсърите ще струват по-малко, като същевременно предоставят възможност да се ангажират директно с вашата целева аудитория. Освен това те могат да се възприемат като по-надеждни и да предоставят микронишово съдържание, което може да е по-уместно за марката.
Обучението на влиятелни хора за вашия бизнес е от съществено значение за успешното партньорство. След като определите с кого бихте искали да работите, създайте набор от инструменти, който обяснява вашата марка, предложения и стойностно предложение. Документът може също така да предостави предложен сценарий или точки за разговор за създаденото от тях съдържание. Въпреки че не е гарантирано, някои инфлуенсъри могат да популяризират вашия бизнес безплатно, ако им изпратите допълнителни продукти, повишавайки познаваемостта на марката сред тяхната аудитория. Поради тези причини 93% от маркетолозите са използвали инфлуенсър маркетинг като част от стратегията си за бранд, за да помогнат за развитието на бизнеса си.
Оборудвайте партньорите с инфлуенсъри със запомнящи се нови уеб адреси
След като идентифицирате и си партнирате с инфлуенсъри, имате нужда от начин бързо да насочите аудиторията им към вашия уебсайт, където те могат да се ангажират по-отблизо с вашата марка и да правят покупки. Дългите уеб адреси могат да бъдат трудни за инфлуенсърите да ги кажат пред камера, особено когато са ограничени за дължината на видеото или аудиото. Сложните уеб адреси също представляват предизвикателство за платформи като Instagram, които не позволяват на потребителите да добавят връзки към надписи за публикации. Дългото име на домейн в крайна сметка намалява вероятността аудиториите да намерят или запомнят уебсайт, след като напуснат платформата.
Един от начините за решаване на тези проблеми е да дадете на инфлуенсър партньорите нов уеб адрес, свързан с вашата марка и уебсайт. Алтернативни имена на домейни като .info, .pro и .world включват запомнящи се ключови думи преди и след точката. Те могат да помогнат на инфлуенсърите и публиката бързо да разберат и запомнят името, предложенията, стойността и други на вашата марка.
Новите уеб адреси също са бързи и лесни за инфлуенсъри за запомняне и изговаряне на глас в техните видеоклипове в YouTube, Instagram reels, TikToks и др. Инфлуенсърите могат да показват на видно място тези по-кратки адреси в своите снимки, видеоклипове, надписи и биографии в социалните медии. Нещо повече, новите уеб адреси позволяват на организациите да вмъкнат повече ключови думи в името на своя домейн, което потенциално ще облагодетелства тяхното класиране при оптимизиране на търсачките.
Със знаменитости и влиятелни лица, които служат като посланици на марката, можете да се свържете с изцяло нова публика. Като въоръжите тези партньори със запомнящи се нови уеб адреси, вашата марка става още по-разпознаваема, увеличавайки вероятността да останете в съзнанието на знаменитости, влиятелни лица и фенове за години напред.
Източник: Рейчъл Стърлинг, главен маркетинг директор за Identity Digital, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.