Instagram спира пазаруването на живо

Instagram спира пазаруването на живо

Instagram спира пазаруването на живо на 16 март, става ясно от публикация на уебсайта на компанията. Ходът е последният от поредица свързани с търговията оттегляния от приложението Meta Platforms и следва премахването на раздела "Магазин" от навигационната му лента този месец, предава Marketingdive

Създателите и марките, които предават на живо, вече няма да могат да маркират продукти, които да продават в своите излъчвания, посочва Instagram.

Промяната не засяга други функции за предаване на живо, като например опцията за покани на гости на сесия или организиране на въпроси и отговори със зрители. Също така не оказва влияние върху възможността за създаване и управление на магазин в по-голямата платформа Instagram и приложението потвърди, че продължава да инвестира в пазаруване около основната си емисия, истории, реклами и TikTok lookalike Reels - ключова част от стратегията й за растеж.

Все пак спирането на пазаруването на живо в Instagram е още един знак, че Meta се бори да поддържа интереса на потребителите към социалната търговия, след като каналът изглеждаше като обещаващ двигател за ангажираност и приходи по-рано по време на пандемията.

Instagram за първи път пусна пазаруване на живо през 2020 г., в момент, когато много физически търговци на дребно останаха затворени поради covid ограниченията. Миналата есен Meta затвори подобна функция за пазаруване на живо в своето основно приложение във Facebook, припомня изданието. 

Meta се фокусира върху това да стане по-икономична организация след бруталните няколко тримесечия на спадове. Приходите са намалели с 4% на годишна база през четвъртото тримесечие на миналата година до 32,2 милиарда долара, тъй като компанията се бори със слабото търсене от страна на рекламодателите и продължаващите предизвикателства около промените в iOS, които направиха проследяването и измерването на мобилните кампании по-трудни.

Гигантът на социалните мрежи заяви, че насочва повече внимание и ресурси към метавселената – експериментален и скъп дългосрочен залог – и Reels, които стават все по-популярни сред потребителите, но са относително незрели по отношение на монетизацията. Миналата година Meta въведе рязък кръг от съкращения, а Financial Times по-рано тази седмица съобщи, че в близко бъдеще може да има още съкращения на работни места. Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг обеща, че 2023 г. ще бъде "година на ефективност" за изпадналата в затруднение фирма. 

Източник: Питър Адамс за marketingdive.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ