Volkswagen прогнозира минимален ръст на печалбата си през 2025 г. в опит да намали разходите

Volkswagen прогнозира минимален ръст на печалбата си през 2025 г. в опит да намали разходите

Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, очаква в най-добрия случай леко увеличение на своя марж на оперативна печалба за 2025 г., давайки приглушени прогнози за следващата година, докато секторът се бори със слабото търсене и тлеещото търговско напрежение, предаде Ройтерс.

Подобно на други европейски производители на автомобили, Volkswagen се опитва да произвежда по-достъпни електрически (EV) модели, за да настигне по-евтините азиатски конкуренти, въпреки че е изправен пред значително по-високи производствени разходи, проблем, с който се опитва да се справи чрез дълбоко намаляване на разходите.

Оперативният марж на групата се очаква в диапазон от 5,5% до 6,5%, в сравнение с 5,9% през 2024 г., с прогноза за нетен паричен поток в автомобилното подразделение от едва 2 милиарда до 5 милиарда евро ($5,45 милиарда) - в сравнение с 5 милиарда евро през 2024 г.

„Не можем да бъдем доволни от тази финансова перспектива“, каза финансовият директор Арно Антлиц.

Прогнозата за 2025 г. не отчита възможното въздействие на търговските тарифи, заплашени от президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса от Мексико или Европа, каза Антлиц. Volkswagen Group е силно изложена на тарифните планове на Тръмп за Мексико и Канада, тъй като нейните подразделения Audi и Porsche нямат производствена база в САЩ.

Продажбите на марката леки автомобили VW в САЩ са главно от внос от завода в Мексико, докато батериите трябваше да идват от изграждащ се завод за клетки в Канада. Фердинанд Дуденхофер, ръководител на мозъчния тръст CAR в университета в Дуисбург-Есен, каза, че Volkswagen е твърде фокусиран върху Германия с нейните високи разходи и има по-големи проблеми, особено за своите марки Porsche и Audi.

„Доналд Тръмп и неговите тарифни войни няма да улеснят ситуацията за Porsche и Audi... очакват се допълнителни тежести“, каза той.

Акциите на Volkswagen, които паднаха с повече от 40% през последните четири години, се повишиха с 2,3% в началото на търговията, като анализатори и търговци казаха, че горната граница на перспективите за марж е над консенсуса.

Групата предложи дивидент от 6,36 евро на привилегирована акция за 2024 г., което е спад от 9,06 евро, изплатени за предходната година, отразявайки продължаващите усилия за спестявания след големи съкращения на работни места и капацитет, обявени през декември.

Неговият петгодишен инвестиционен план за периода 2025-2029 г. възлиза общо на 165 милиарда евро, с 15 милиарда евро по-малко от предишния кръг, се казва в него.

Оперативната печалба е спаднала с 15% през 2024 г. до 19,1 милиарда евро (20,8 милиарда долара) при приходи от 324 милиарда евро, в съответствие с прогнозите на проучване на LSEG.

„Това отразява настоящите предизвикателства в глобалната икономика и една индустрия, която е в разгара на фундаментална трансформация“, добави той, посочвайки високите разходи за увеличаване на гамата от електрически превозни средства и производство на батерийни клетки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стана ясно за кого са „изчезналите“ 780 гласа от изборите през октомври 2024 г.
Манчестър Юнайтед планира да построи най-великия стадион в света
Прост навик, който разделя най-успешните хора от всички останали
САЩ ще представят на Русия предложение за 30-дневно спиране на огъня в Украйна
САЩ ще правят заводи за преработка на полезни изкопеми във военните бази на Пентагона
Босненската прокуратура издаде заповед за арест за президента и премиера на босненската Република Сръбска
Mercedes ще разработва интелигентни автомобили с китайската Hesai
Росен Желязков: Започна спецакция в пунктовете за продажба на горива