Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Adidas предупреждава, че ще повиши цените на всички стоки в САЩ заради митата

Гигантът в производството на спортни облекла Adidas съобщи днес, че митата на президента на САЩ Доналд Тръмп ще доведат до покачване на цените на всички негови продукти в САЩ, предаде Си Ен Би Си.
Компанията заяви, че все още не знае с колко ще повиши цените, като отбеляза също, че глобалният търговски спор ѝ пречи да повиши годишната си перспектива, въпреки рязкото увеличение на печалбите за първото тримесечие.
„По-високите тарифи в крайна сметка ще доведат до по-високи разходи за всички наши продукти за американския пазар“, се казва в изявление на Adidas.
Компанията посочи, че е „донякъде изложена“ на тарифите на Белия дом върху Пекин – в момента с ефективна ставка от 145%, но че вече е намалила до минимум износа на произведените в Китай продукти за САЩ. Въпреки това, компанията заяви, че най-голямото въздействие идва от общото увеличение на американските мита върху всички останали страни, които до голяма степен се задържат на 10%, докато се провеждат търговски преговори.
„Като се има предвид несигурността около преговорите между САЩ и различните страни износителки, не знаем какви ще бъдат окончателните тарифи“, продължава изявлението на Adidas.
„Следователно, не можем да вземем никакви „окончателни“ решения за това какво да правим. Увеличението на разходите поради по-високите тарифи в крайна сметка ще доведе до повишаване на цените, не само в нашия сектор, но в момента е невъзможно да се определи количествено това или да се заключи какво въздействие би могло да окаже това върху потребителското търсене на нашите продукти.“
Adidas заяви, че в момента не е в състояние да произвежда почти никакви свои продукти в САЩ.
Компанията, най-известна със своите маратонки, включително Superstar, Sambas, Stan Smiths и Gazelles, както и със спортно облекло, използва фабрики в различни страни, включително Виетнам и Камбоджа, които са изправени пред американски тарифи до 40% при липса на търговска сделка.
Подобряване на печалбите
Без облака от американски тарифи, Adidas би повишила годишната си перспектива за приходи и оперативна печалба поради силния портфейл на поръчките и положителното настроение за марката, заявиха от компанията. Вместо това, компанията потвърди съществуващите си перспективи, но заяви, че „диапазонът от възможни резултати се е увеличил“.
Компанията отчете скок на нетната печалба от продължаващи операции със 155% през първото тримесечие до 436 милиона евро – над консенсусната прогноза от 383 милиона на анализаторите, събрана от LSEG. Нетните продажби са нараснали с 12,7% до 6,15 милиарда евро, а оперативният ѝ марж се увеличи с 3,8 процентни пункта до 9,9%.
Фирмата най-накрая се отърси от дългогодишно главоболие от сътрудничеството си със спорния музикант Йе, известен още като Кание Уест, с когото прекрати връзките си през 2022 г. заради антисемитски коментари. Миналия месец тя обяви, че е продала последните си акции от Yeezy.
Анализатори от Deutsche Bank посочиха във вторник в бележка, че Adidas е представил „добри резултати, като компанията отбелязва напредък във всички области“, въпреки по-голямата несигурност.
„Досега тази година Adidas отчита двуцифрен ръст на продажбите във всички региони и канали, като продажбите на едро превъзхождат директните продажби на потребителите“, отбеляза в бележка Мамта Валеча, анализатор на потребителски стоки в Quilter Cheviot.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.