Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Lufthansa пенсионира най-стария си самолет и го предаде за скрап
Германската авиокомпания Lufthansa пенсионира най-стария самолет във флота си „Quedlinburg“ („Кведлинбург“) след 32 години експлоатация, който ще бъде бракуван в испанския град Теруел, предава cincodias.elpais.com.
Airbus A321 с регистрация D-AIGS завърши своята над 30-годишна експлоатация, съобщи компанията пред EFE. С общо 58 337 летателни часа в европейското небе и 47 150 полета до 153 различни дестинации, самолетът „Quedlinburg“ извърши последния си редовен полет миналия понеделник. На този ден следобед самолетът излетя от Щутгарт за Франкфурт с полет LH135 и във вторник отлетя от германския финансов метрополис до испанския град Теруел, където ще бъде рециклиран.
Самолетът влезе в експлоатация през 1993 г. под името „Eisenach“ („Айзенах“), град в източната провинция Тюрингия, а през последните си шест години на полет носеше името на град Кведлингбург, „земя“ от Саксония-Анхалт, също в източната част на страната.
Освен това между 2013 г. и 2018 г. самолетът беше експлоатиран от Germanwings, нискотарифият филиал на Lufthansa.
След извеждането от експлоатация на „Quedlinburg“, Lufthansa продължава да експлоатира шест самолета, които са на повече от тридесет години, всичките модели Airbus 321, още един на повече от 28 години и още един на повече от 26. Според уебсайта на германската авиокомпания активният ѝ флот в момента се състои от 276 самолета на средна възраст 14 години. От общия брой самолети 238 са произведени от Airbus.
С площ от 540 хектара, летище Теруел, собственост на правителството на Арагон (60%) и на градския съвет на Теруел (40%), се превърна в най-голямата платформа за паркиране, поддръжка и рециклиране на самолети в Европа. През 2024 г. летището включи подобрения като изграждането на нов хангар за поддръжка, управляван от компанията Tarmac Aerosave, разширяването на своя терминал, добавянето на повече места за паркиране или началото на дейности по боядисване на самолети. На хоризонта един от големите стратегически проекти е изграждането на завод за устойчиво производство на горива (SAF) с производствен капацитет от 75 000 тона годишно, в който компанията Solarig ще инвестира 1,15 милиарда евро.
Като съоръжение, което не е фокусирано нито върху пътнически, нито върху товарен трафик, летището беше близо до печалба през 2023 г. само благодарение на дейността си. Въпреки че, както е посочено подробно в одитираните отчети за тази година, нетната печалба на консорциума, който управлява съоръжението, е била 1,73 милиона евро, операциите му като такива, без да се вземат предвид субсидиите, са допринесли с 3,7 милиона евро в сравнение с малко по-високи оперативни разходи. Като изключим субсидиите от уравнението, през тази година летището загуби 53 501 евро. Общо през 2023 г. летището е получило 13,92 млн. евро от държавната хазна, чиято основна цел е била извършване на строителни работи и инвестиции.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.