Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайският стартъп DeepSeek твърди, че теоретичното ѝ съотношение разходи-печалба достига 545% на ден

Китайският стартъп за изкуствен интелект DeepSeek разкри в събота данни за разходите и приходите, свързани с популярните му модели V3 и R1 и заяви, че теоретичното съотношение разходи-печалба може да достигне 545% на ден. Въпреки това компанията предупреди, че реалните приходи са значително по-ниски, предава Ройтерс.
Това е първият случай, в който базираната в Ханджоу фирма разкрива информация за маржовете си на печалба от по-малко изчислително интензивните задачи за изводи – етапът след обучението, в който изкуственият интелект изпълнява задачи като прогнози или взаимодействие чрез чатботове.
Разкритието може допълнително да разклати цените на акциите на компании за изкуствен интелект извън Китай. През януари пазарът вече изпита сериозен спад, след като чатботовете, задвижвани от моделите R1 и V3, набраха популярност в световен мащаб.
Част от разпродажбата на акции беше провокирана от твърдението на DeepSeek, че разходите ѝ за чипове, използвани при обучението на модела, са под 6 милиона долара – значително по-малко в сравнение с американските конкуренти като OpenAI. Освен това компанията заяви, че е използвала чипове Nvidia H800, които са по-слаби от тези, с които разполагат OpenAI и други американски фирми за изкуствен интелект. Това породи допълнителни съмнения относно оправдаността на милиардните инвестиции на американските компании в най-новите чипове.
В събота DeepSeek публикува в GitHub, че при наемна цена от 2 долара на час за един чип H800, общите дневни разходи за изводи за моделите V3 и R1 възлизат на 87 072 долара. В същото време теоретичният дневен приход, генериран от тези модели, е 562 027 долара, което води до съотношение разходи-печалба от 545%. За година това би означавало приходи от малко над 200 милиона долара.
Компанията обаче уточни, че реалните ѝ приходи са значително по-ниски поради няколко фактора:
- Разходите за използване на модела V3 са по-ниски от тези за R1
- Само част от услугите се монетизират, тъй като достъпът до уеб и мобилните приложения остава безплатен
- Разработчиците плащат по-малко в часовете извън пиковите периоди
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.