Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Експанзията на компании като Shein и Temu разтърсва световната индустрия за въздушен транспорт
Стремглавия възход на компаниите за бърза мода и онлайн търговия на дребно Shein и Temu преобръща глобалната индустрия за въздушни товари, тъй като те все повече се борят за ограничения капацитет за въздушни товари, опитвайки се да ухажват потребителите с бързи времена на доставка.
Shein, Temu на PDD Group и TikTok Shop на ByteDance, които наскоро започнаха да предлагат онлайн пазаруване в САЩ, доставят по-голямата част от своите продукти директно от фабрики в Китай до купувачите по въздух в индивидуално адресирани пакети.
И нарастващата им популярност – Shein и Temu заедно изпращат почти 600 000 пакета до Съединените щати всеки ден, според доклад на Конгреса на САЩ от юни 2023 г.; повишава разходите за въздушен транспорт от азиатски центрове като Гуанджоу и Хонконг, което причинява недостиг на капацитет, казват източници на Ройтерс.
„Най-голямата тенденция, оказваща влияние върху въздушния транспорт в момента, не е Червено море, а китайските компании за електронна търговия като Shein или Temu“, каза Базил Рикар, директор операции за Голям Китай в спедитора Bollore Logistics.
Според данните, събрани от Cargo Facts Consulting, Temu превозва около 4000 тона на ден, Shein 5000 тона, Alibaba.com 1000 тона и TikTok 800 тона. Това се равнява на около 108 товарни самолета Boeing 777 на ден, отбеляза консултантската компания.
Воден от силното търсене на облекло на ниски цени, Shein сам представлява една пета от глобалния пазар на бърза мода, измерен чрез продажби, подхранвайки значително растежа на индустрията за електронна търговия в Китай, според Coresight Research.
Бързата мода сега представлява половината от общите трансгранични доставки, поръчани онлайн от Китай, и заема около една трета от глобалните товарни самолети на дълги разстояния, според компанията за трансграничен транспорт Baixiao.com.
Растежът на Shein и Temu изтласква други индустрии от въздушните товарни превози в момент, когато световните фирми се борят да намерят алтернативни логистични опции поради нападенията срещу корабоплаването в Червено море.
„Когато кризата със Суецкият канал удари, нямаше капацитет за купуване, защото електронната вече беше купила всичко“, каза изпълнителен директор на въздушен карго превозвач.
Изявеното търсене на въздушен транспорт от бързата мода е започнало драстично да нараства през втората половина на миналата година, твърдят няколко източника.
Германски логистичен източник посочи, че дори големи технологични фирми като Apple транспортират максимум 1000 тона на ден, а нарастващото търсене на в сектора на бързата мода може да изтласка традиционните дългосрочни клиенти, тъй като те се борят за ограничен въздух капацитет.
Някои въздушни товарни превозвачи отговориха на увеличеното търсене на електронна търговия, като предоставиха допълнителен чартърен капацитет, „който вече е силно резервиран за дългосрочен план“, каза говорител на германската логистична фирма Schenker.
„Shein непрекъснато оптимизира усилията си, за да осигури най-доброто клиентско изживяване и ефективност на изпълнението“, каза пред Ройтерс говорител на Shein, отказвайки да даде подробности.
На лов за капацитет
Внезапният скок в търсенето от страна на бързата мода, който започна миналата година, вдигна цените на въздушните товари от Китай и поражда опасения за дългосрочен недостиг на капацитет.
„Въз основа на това, което видяхме, този модел на (въздушна) електронна търговия не е устойчив, нито от гледна точка на печалбата, нито от гледна точка на околната среда“, каза Гилермо Очово, директор на Cargo Facts Consulting.
По думите му Shein и Temu сега обръщат повече внимание на морския транспорт поради високата цена на въздушния транспорт и обмислят отварянето на складове извън Китай, за да съкратят времето за транспорт до други региони.
Shein започна да изпраща стоки до складове в САЩ, за да ускори времето за доставка.
Основателя на Baixiao Уан Йонгцян посочи в презентация на форум на Boeing за въздушните товари, провел се в Китай през декември, че ръстът на предлагането на товарни превози на дълги разстояния не може да се справи с ръста на трансграничната електронна търговия .
В своите прогнози за търговския за 2023 г. Boeing изчисли, че въздушният товарен флот на Китай ще се утрои до 750 самолета между 2022 и 2042 г.
Фирмите за електронна търговия се опитват да осигурят повече капацитет директно от авиокомпаниите, според изпълнителния директор на голям въздушен карго превозвач и Unique Logistics.
„Разбрахме, че Temu търси да наеме 12 широкофюзелажни товарни кораба. Те претърсват пазара за всеки самолет, който могат да намерят. Дори получихме заявка до нашия уебсайт“, каза пред Ройтерс Марк Шлосберг, изпълнителен вицепрезидент на Air Freight в Unique.
Temu посочи пред агенцията, че търси продавачи, базирани в САЩ и Европа, „за да намалят разстоянията за доставка и времето за доставка“ до купувачите.
Авиокомпаниите и спедиторите също обмислят какъв капацитет да заделят за бизнеса на Temu и Shein, тъй като пратките и цените варират.
От платформата за сравнителен анализ на тарифите за въздушни и океански превози Xeneta отбелязват, че марките за бърза мода причиняват „търговски дисбаланс“, при който големи количества товари напускат Хонконг, но обемите на стоките са „много по-ниски при обратното пътуване през Тихия океан“.
Въздействието на новите китайски гиганти за електронна търговия „променя играта“ каза Шлосберг. „Те се очертават като най-важните двигатели в индустрията.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.