Бош навлиза в ерата на водорода

Бош навлиза в ерата на водорода

Бош навлиза във водородната ера на мобилността. Доставчикът на технологии и услуги стартира серийно производство на задвижващата си система с горивни клетки в завода си в Щутгарт - Фойербах. Пилотен клиент е базираната в САЩ Nikola Corporation, със своя електрически камион с водородни горивни клетки клас 8, който е планиран да навлезе на северноамериканския пазар през третото тримесечие на 2023 г.

Компанията е активна по цялата верига на стойността на водорода, като разработва технологии за производството и приложението му. До 2030 Бош планира да генерира оборот от около 5 милиарда евро с водородни технологии.

В решенията си за водородната икономика Бош разчита на глобалната си производствена мрежа и на мощностите на заводите си в Германия. Например, заводът на Бош в Бамберг, Германия, ще снабдява фабриката във Фойербах със стекове от горивни клетки. Важни системни компоненти като електрическия въздушен компресор и рециркулационния вентилатор идват от завода на Бош в Хомбург, Германия. „Бош е една от малкото компании, които са в състояние да произвеждат серийно толкова комплексна технология като стековете от горивни клетки. Ние притежаваме не само необходимата системна експертиза, но и способността за бързо скалиране на новите разработки до серийно производство“, заяви Маркус Хайн, член на Управителния съвет на Бош и президент на бизнес сектор Bosch Mobility.

Производството на задвижващата система с горивни клетки стартира не само във Фойербах, но и в Чунцин, Китай. Необходимите компоненти ще се доставят от завода в Уси. „Бош е първата компания, която произвежда тези системи както в Китай, така и в Германия“, каза Хартунг. Бош планира да произвежда стекове за мобилни приложения и в завода си в САЩ в Андерсън, Южна Каролина. В световен мащаб компанията очаква, че до 2030 г. един от всеки пет нови камиона с тегло шест тона и повече ще разполага със задвижване с горивни клетки.

Между 2021 и 2026 година Бош ще вложи около 2,5 милиарда евро в развоя и производството на своите H2 технологии. Това е с един милиард евро повече от предвиденото в инвестиционния план за 2021-2024. Бизнес перспективите за компанията са огромни, както и ефектът върху работните места. Над 3000 служители на Бош вече работят по водородните технологии, като повече от половината от тях са в Европа. В бъдеще голяма част от свободните позиции ще бъдат заети от хора, които досега са работили в бизнеса със задвижващи системи на Бош.

По-нататъшните перспективи за водородния бизнес обаче зависят от политическата среда. Хартунг е убеден, че Европа трябва да направи много повече, за да създаде противотежест на бързия темп на развитие в други региони на света, като Съединените щати. По-конкретно, президентът на Бош поставя четири искания към германските и европейските политици: „Първо, трябва да ускорим темпото на производство на водород в ЕС. Второ, трябва да бъдат създадени глобални вериги за доставки и трето, водородът трябва да се използва във всички сектори на икономиката.“ Като четвърта точка той подчерта значението на бързото създаване на инфраструктура за разпространение на водорода в Европа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ