Супер двигател работи с всякакво гориво и е пет пъти по-мощен от дизеловия
След 20 години разработка и тестване, компанията „LiquidPiston“ получи договор с американската армия за изграждане на прототип на военна версия на своя ротационен двигател XTS-210. Тази разработка е уникална с това, че в ерата на масовата електрификация на технологиите може да се конкурира с електромоторите. Според военните, новият двигател се радва на извънредна популярност заради способността му да работи с широка гама от горива - от бензин, дизел и керосин до пропан и водород, както и много популярното реактивно гориво JP-8/Jet-A.
Принципът на работа на XTS-210 най-просто се описва като основан на роторния двигател на Ванкел, който е обърнат наопаки. Например, има малка, кръгла и фиксирана горивна камера, вместо дълга и подвижна, което позволява директно впръскване и висока степен на компресия. Буталните пръстени също са фиксирани, което значително улеснява тяхното смазване и поддръжка. XTS-210 е по-издръжлив и произвежда по-малко вредни емисии от по-старите ротационни двигатели.
Базовият модел XTS-210 тежи 19 kg и има обем на камерата 210 куб. см. Мощността му достига 20 kW, той генерира въртящ момент от 29,4 Н⋅m при 6500 оборота в минута. В сравнение с дизеловите аналози, той е 5 пъти по-мощен при същите размери, или е 5 пъти по-малък при същата мощност. На Това, което е нужно на военните, е тези двигатели да бъдат поставени на безпилотни летателни апарати. По-мощни версии на предшествениците на XTS-210 вече са успешно тествани на леки самолети.
Друго полезно приложение на такъв двигател са мобилните генератори, които са много търсени в съвременните военни действия поради големия брой електронни устройства на бойното поле. Икономията на гориво, теглото на устройството и горивото за него ще помогне за оптимизиране на военната логистика.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.