Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Броят на пазаруващите във Великобритания в навечерието на Коледа е намалял с 21%
Броят на купувачите, които посещават британските магазини в навечерието на Коледа е намалял значително в сравнение с 2022 г. Според в. Guardian, позовавайки се на данни на аналитичната компания MRI Software, броят на посетителите в магазините вчера е бил с 20,6% по-малък, отколкото на Бъдни вечер през 2022 г., и с 6,8% по-малък, отколкото седмица по-рано. Продажбите са били и с около една трета по-ниски, отколкото преди пандемията COVID-19, на Бъдни вечер 2019 г. В сравнение с предходната седмица посещаемостта в магазините в градските центрове е особено ниска - с почти 15%, докато посещаемостта в търговските центрове е намаляла само с 3%.
Според експертите този спад на посещаемостта се дължи на факта, че денят преди Коледа се е паднал в неделя, когато повечето магазини са отворени до 17:00 ч., както и на нарастващите разходи за живот. "В сравнение с нивата от 2019 г. посещаемостта остава по-ниска с поне една трета. Няколко фактора допринасят за това: магазините вече работят по график в неделя, което ограничава продажбите на дребно, а освен това много хора бяха засегнати от кризата с разходите за живот тази година, така че мнозина решиха да разпределят разходите и да започнат да пазаруват по-рано", заяви ръководителят на отдела за маркетинг и анализи на MRI Software Джени Матюс.
Анализаторите прогнозират, че в САЩ пазаруването в събота и неделя преди Коледа тази година ще бъде рекордно.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.