МОН разработва план за прилагане на изкуствения интелект в училищата
През следващите седмици съвместно с експерти и социални партньори ще бъде разработена рамка за прилагането на изкуствения интелект (ИИ) в училищното образование, която да очертае границите на използването му, каза днес пред журналисти във Варна министърът на образованието Галин Цоков. Според него ИИ няма как да замени учителя. В Образование 5.0 наред с изкуствения интелект е много важно развитието на личностните характеристики на децата, на социалното и емоционалното им развитие, каза още министърът. И допълни тепърва ще се променя ролята на учителя и той вече ще бъде вдъхновител и лидер в класната стая, предава БТА.
На въпрос за идеята за изучаване на българския език като чужд Цоков бе категоричен, че по темата има официална позиция на МОН, която той изцяло подкрепя и докато е министър няма да допусне подобно нещо. Той допълни, че не е запознат все още с идеите на работната комисия и очаква докладът й да излезе след 11 септември. Министърът коментира още, че се надгражда националната електронна информационна система, свързана с предучилищното и училищно образование. По думите му предстои да бъде направена проверка как функционира тя и при наличие на проблемни елементи, те да бъдат оправяни. По повод идеята за въвеждане на оценка за дисциплина в училищата министърът посочи, че този въпрос също трябва да бъде обсъден с експерти и социалните партньори. Той изрази лична позиция, че е за развитие на позитивната образователна среда, която предполага по-голяма активност и самостоятелност на ученика. Във Варна министър Цоков участва в третия международен образователен форум за иновативна образователна среда, организирана от Община Варна.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.