Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Кога спешното е наистина спешно?
Когато ви поискат нещо с оправданието, че е наистина спешно, не е мъдро да захвърлите всичко и да объркате делата си, за да помогнете, съветва експертът на Harvard Business Review Рон Ашкеназ.
„Живеем в света на незабавните реакции, където само едно натискане на копче може да ви накара да помислите, че нещо е спешно. Следващият път, когато получите имейл с малка червена удивителна или съобщение на гласовата поща в 10 сутринта, опитайте да последвате тези няколко съвета, преди да решите как да реагирате”, пише Ашкеназ.
1. Не приемайте, че „спешно” означава непременно „веднага”. Говорете с шефа си или с клиента и разберете какво иска да постигне той и кога е наистина необходимо това да стане. Смисълът, който той или тя влага в думата „незабавно” може да се окаже доста различен от вашия собствен.
2. Реагирайте, но не действайте непременно. Понякога клиентът или колегата иска веднага да се посветите на някакъв план или дейност, но засега не му е нужно нищо повече от съгласието ви. Обяснете какво смятате да направите и кога, за да сте сигурни, че сте в синхрон с нуждите на човека отсреща.
3. Бъдете готови да откажете. Понякога трябва да правим разлика между истинската криза и виковете на лъжливото овчарче. Дори клиентът ви да смята, че се нуждае от услуга тук и сега, може да се окаже най-добре да откажете.
Съветите са адаптирани от Business Tip of the Day на Harvard Business Review.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.