Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Жилища за мечтатели
Ирина Кънева е търговски и маркетинг директор на BLD. Присъединява се към компанията през май 2019 г. Има близо 20 години опит в сферата, като преди това е заемала различни ръководни позиции в областта на ритейла и на недвижимите имоти.
Един жилищен проект е локация, архитектура, строителство, избор на собственици, поддръжка. На кой етап разбрахте, че Secret Gardens ще бъде перлата в короната на вашия успех?
Локацията предопредели класата на проекта ни. Aдрес без компромис в най-аристократичната част на стар Лозенец. Парцел, заобиколен от зелинина, на тиха и спокойна улица. На пазара в София такива места са огромна рядкост и със сигурност няма да се появи скоро подобен имот, подходящ за изграждане на комплекс с такъв мащаб. Затова отговорът на този въпрос се крие още в идеята за създаването на изключителен проект, заложена в заданието за проектиране на сградата към Atelier Serafimov Architects
Много инвеститори биха се изкушили да застроят плътно терена, за да постигнат максимален брой жилища за продажба, но визията на BLD беше различна. Класически елегантна сграда, с градина, разположена на 1/3 от парцела и озеленени дворове към партерните апартаменти. Фасада от естествен варовик, готови решения за отопление и охлаждане на жилищата, външни електрически щори, които гарантират, че видът на сградата ще остане непроменен и след 100 години, без намеси от инсталиране на допълнителни съоръжения по фасадата ѝ. Тригодишната безплатна поддръжка на комплекса ни дава възможност да поддържаме високо ниво на услугите, да изградим отлични отношения с подизпълнителите и да оптимизираме цената за поддръжка за бъдещи периоди. Като последен щрих към общата елегантна визия на Secret Gardens решихме да върнем духа на стара София, като завършим участъка от улица "Галичица" пред комплекса с автентични павета, вместо асфалт.
Ние в BLD се гордеем със всеки сантиметър от този проект. За нас Secret Gardens беше урок за луксозно строителство и сме удовлетворени, че получаваме не само престижни международни отличия за проектa, но и висока оценка от клиентите си.
Комплексът Secret Gardens. Снимки: Личен архив
Спомняте ли си началото и имаше ли момент, в който стана наистина трудно? Как постъпихте?
Създаването на един жилищен комплекс е дълъг и труден процес, свързан с ежедневни предизвикателства. Важен е начинът, по който се преодоляват, без да се допускат компромиси. BLD е компания, която споделя стабилни ценности и първото, което истински ме впечатли като нов член на екипа, бяха думите на изпълнителния директор по повод казус на една от мениджърските оперативки: "В BLD има само един начин да вършим нещата и това е правилният! Ще го направим както трябва!". Тези думи на Димитър Савов бяха доказани с толкова безкомпромисни действия през годините, че за мен, както и за всеки служител в компанията, увереността, че предизвикателствата се преодоляват, а опитът от тях ни прави по-успешни, е безценна.
Един строителен предприемач е повече производител или повече изобретател?
Иска ми се да вярвам, че все повече строителни предприемачи ще изберат посоката на изобретатели, в контекста на създаване на нова, по-добра среда за обитаване. В непрекъснатото усъвършенстване на проектите си, използването на смарт решения, нови технологии и материали, щадящи околната среда. И същевременно съобразени с тенденциите, наложени от промяната на живота на хората, която новата реалност им налага. Разбира се, такива предприемачи са единици на пазара, затова съм щастлива да съм част от екипа на една от най-иновативните строително-инвестиционни компании в България.
Екипът на BLD проучва добрите практики в световен мащаб и се стреми да върви в крак с новите технологии. Пътуваме, срещаме се с наши колеги, които са реализирали знакови проекти в цял свят. Мечтаем. Оставаме любопитни.
Тази година беше много важна за нас, защото дадохме старт на амбициозни проекти, които ще ни отличат от останалите инвеститори на пазара и ще ни утвърдят като визионери. Предстои да обявим в реализация и продажба наистина впечатляващ като мащаб и визия жилищен комплекс, с търговски площи и зони за услуги и развлечения, който ще се превърне в своеобразно средище в много динамично развиващ се централен район на София.
В началото на октомври представихме на пазара и нашата нова Build То Rent концепция BLD Living. Първите модерно обзаведени, функционални жилища в сграда Мона 2 в Манастирски ливади - Изток вече посрещат своите наематели. Концепцията ни за жилища под наем в сграда с ограничен достъп, удобства, като споделени пространства за работа, отдих, спорт и забавления и всички комунални разходи, включени в наема, не е нова за света и набира все по-голяма популярност в Европа. В България тази комплексна услуга на високо ниво се представя за първи път от BLD. Успешният старт на BLD Living ни дава увереност, че се развиваме в правилната посока и тази концепция ще бъде представена с все по-голям брой напълно обзаведени жилища в среда и общност в следващите сгради на компанията ни. Вярвам, че тайната зад успеха на BLD е в проучване и съобразяване с тенденциите на потребителското търсене, но и в създаването на един нов стандарт на продукти и услуги, които пазарът ще следва дългосрочно.
Как отговаряте на клиентите, които в процеса на преговори оспорват цената на имотите?
Когато говориш с клиента от позицията на стабилен инвеститор, който стои зад поетите си ангажименти, доказал е качеството на проектите си през годините и продава не само обещание за дом, а сигурност, среда, общност и непрекъснато инвестира в добавяне на стойност към своите сгради и към районите, в които строи, е лесно да защитиш цената на имотите. Силата на BLD е, че има ресурса да стои зад всички поети ангажименти, а фактът, че над 40% от сделките ни са по препоръка, говори за степента на доверие, което сме изградили през годините.
Как се чувствате сред своите колеги в Европа - като малкото дете, което много иска да стане голямо, или като напълно равностойни?
По време на церемонията за отличаване на най-добрите проекти екипът ни имаше възможност да види презентациите на всички номинирани и отличени в най-различни категории. Няма да крия, че тогава се почувствахме наистина горди с високото ниво, което сме постигнали със Secret Gardens - като архитектура, интериор, озеленяване, добавена стойност за жителите на сградата. Проектът ни се отличаваше с елегантност и класа и не само ни накара да се чувстваме напълно равностойни, но и горди, че победихме силни конкуренти. Това беше и първата обратна връзка от журито на конкурса и целият екип на BLD прие тази номинация с огромна радост.
5-звездната награда от най-престижния международен форум за постижения в областта на жилищно строителство, архитектура и дизайн ни дава увереност, че сме извървели пътя си по правилния начин и достойно можем да се наредим сред най-добрите в Европа. Фактът, че това не е първото международно отличие за Secret Gardens ни прави още по-сигурни. Миналата година проектът спечели награда на CEE Investment & Manufacturing Awards на EuropaPoperty в конкуренция с впечатляващи сгради на големи инвеститрти от Централна и Източна Европа.
Кога продажбата е най-лесна за вас като търговци - когато купувачът има нужда от имота, когато го иска от суета или когато го купува за някой друг?
В BLD презентираме проектите си с такава любов, увереност и гордост, че без значение каква е причината, довела клиента в офиса ни, има с какво да отговорим на търсенето му. Тъй като имаме различен профил на купувачите във всяка сграда, бих казала, че най-много усилия влагаме в продажбата на жилищата, които хората искат да превърнат в свой първи дом. Тогава задачата е по-сложна, защото клиентите имат представа за идеалния си дом, за пътя до офиса, до училището на децата си, за това каква гледка искат да имат от терасата си, Има емоция в този избор и разбира се отговорността ни е по-голяма, за да помогнем обективно в избора и да насочим към най-доброто за техните нужди разпределение, изложение, достъп, гледки. Обикновено това са млади семейства, за които покупката на жилище е изключително важна крачка.
Голяма част от жилищата в луксозния ни проект Secret Gardens например нашите клиенти купуват за порасналите си деца. В този случай, те са проучили пазара и идват при нас убедени, че правят най-добрия избор. Това са били най-лесните и бързи сделки за екипа ни. При всички случаи обаче удовлетворението от работата ни е огромно, защото ние създаваме и продаваме нещо истински значимо - щастливи нови домове.
Мениджър Нюз
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.