Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Топлото време заплашва празничния пазарен сезон: Зимни пуловери и палта залежават в магазините
Необичайно топлото за сезона есенно време от Съединените щати до Европа намалява продажбите на зимни пуловери и палта въпреки наближаването на критичния празничен период за пазаруване. Това заявиха ръководители на големи търговци на дребно, включително H&M, а някои магазини вече намаляват цените, за да избегнат купища непродадени запаси, предава Ройтерс.
През изминалата година търговците на дрехи на дребно се опитаха да изчистят излишните запаси, натрупани поради изместване на потребителското търсене към стоки от първа необходимост от артикули като дрехи.
Но тъй като се очаква началото на четвъртото тримесечие да започне с топло време, според фирмата за проследяване на времето Weather Trends International, магазините, предлагащи зимни дрехи и екипировка, може да се окажат презаредени с инвентар в края на сезона.
Елитната марка Cos на H&M започна да предлага 20% отстъпка онлайн и в магазините за трикотаж и връхни облекла, включително пуловери от мериносова вълна и дълги пухени палта. Изпълнителният директор на H&M Хелена Хелмерсон каза пред Ройтерс в сряда, че купувачите отлагат покупките на дебели есенни артикули на фона на по-топлото от обикновено време.
Европейската компания Pepco Group също така отбеляза, че пристигането на нейния инвентар за есенни и зимни дрехи е съвпаднало с устойчивото рекордно топло време на нейните основни пазари в Централна и Източна Европа.
"Когато е 26 градуса (по Целзий, 79 F), не сте склонни да продавате палта", каза изпълнителният председател на Pepco, Анди Бонд, пред анализатори по време на разговор в четвъртък.
През последните няколко години така нареченият празничен сезон на пазаруване започва още през октомври, тъй като много търговци предлагат оферти и отстъпки през целия месец, даже до декември. Amazon.com ще бъде домакин на втори Prime Day на 10-11 октомври, докато Best Buy предлага 48-часова флаш разпродажба на 10-11 октомври, а Target има програма "Сделка на деня" от октомври.
В Съединените щати температурите могат да се повишат средно с 2 до 12 градуса по Фаренхайт през периода октомври-декември в сравнение с миналата година, според Weather Trends International.
"Месецът от Черния петък до Коледа е много по-топъл отпреди година, което ще доведе до повече излишни запаси и по-големи намаления", каза Бил Кърк, главен изпълнителен директор и основател на Weather Trends International.
Това вероятно ще удари търговците на дребно от Walmart до Dick's Sporting Goods по-специално, но може да помогне на Costco Wholesale и продавачите на евтини цени като TJX, които вероятно могат да доставят продукти на местно ниво и да се адаптират към сезонните промени по-рано.
"Ако зимните дрехи не се продават добре, това би било проблем за индустрията през този празничен сезон и ако това се окаже така, тогава може да видим много намаления на тези стоки в началото на 2024 г.", каза анализаторът на Morningstar Research Дейвид Суорц.
Неблагоприятното време обикновено се превръща в основен проблем за търговците на дребно, тъй като те правят поръчки и изпращат артикули за важни сезони много по-рано, за да гарантират, че на рафтовете има достатъчно продукти, за да отговорят на търсенето на клиентите.
"Проблемът с повечето търговци на дребно с голям обем е, че 75% до 85% от тяхното производство зависи от много дълъг цикъл на развитие, така че след като жегата или студът започнат да влияят на общите тенденции при покупка, те вече биха се ангажирали с тези поръчки", каза Робърт Уудс, основател на Vision Brands USA.
Кристен Д'Арси, главен маркетинг директор на търговеца на дребно за дрехи True Religion, каза в интервю за Ройтерс: "Това, което беше приятна изненада, е да продължаваме да виждаме тениските с къси ръкави и шортите да продължават да се продават много добре в резултат на топлото време. Най-големите ни покупки за сезона не са връхни дрехи, които биха били дебелите якета за много, много студено време, а по-леки горнища и долнища".
Abercrombie & Fitch каза, че е имало силно търсене на "безсезонни продукти" през второто тримесечие, особено в категорията за мъже, тъй като клиентите са избирали целогодишно облекло и стилове.
Когато търговците на дребно се опитат да заредят подходящо за сезона облекло и то не се продава, съхранението на такива артикули става скъпо.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.