Пазарът на мода втора употреба ще удвои размера си в периода от 2023 до 2027 г.

Пазарът на мода втора употреба ще удвои размера си в периода от 2023 до 2027 г.

Пазарът на мода втора употреба ще удвои размера си и ще достигне 350 милиарда долара (240 милиарда евро) през 2027 г., в сравнение с 211 милиарда долара (200 милиарда евро), с които навлезе през 2023 г. Това се посочва в последния доклад, който всяка година се публикува от американската платформа за препродажба ThredUp, предава elEconomista.es

Транси Родригес, партньор, отговарящ за сектора на потребителите и дистрибуцията в EY, посочва обаче, че в Испания „все още сме в много ембрионално състояние, защото въпреки факта, че има решителен ангажимент за кръговрат и удължаване на полезния живот на облекла, бизнесът на големите текстилни компании го няма“.

Според нейните оценки най-продаваните марки в платформите за препродажба, които работят в Испания, са Nike и Zara, в допълнение към луксозните марки като Óscar de la Renta, Gucci или Burberry. „В луксозния сектор навлизането се увеличава, защото въпреки че марките не го харесват твърде много поради ексклузивното му позициониране, втората употреба представлява възможност за потребителите, които по този начин могат да имат достъп до определени облекла“, обяснява Транси Родригес, партньор, отговарящ за сектора на потребителите и дистрибуцията в EY. 

Макар и с рекордни цифри всяка година, ThredUp предупреждава, че растежът на модния пазар втора употреба постепенно се забавя. Ако през 2022 г. бизнесът се е увеличил с 28%, то през 2023 г. този процент спада до 19%, а прогнозите сочат, че през 2024 г. увеличението на продажбите щеше да бъде още по-малко, а именно 17%. И това е тенденция, която ще се засилва през следващите години. Както е отразено в доклада, обаче, сега прогнозите сочат растеж от 16%, 12,5% ​​и 8% съответно за 2025 г., 2026 г. и 2027 година.

Проучването на ThredUp, публикувано в сътрудничество с GlobalData, потвърждава, че големият ръст на препродажбата се дължи на онлайн търговията. Всъщност само в Съединените щати онлайн продажбите на дрехи втора употреба ще нараснат с 21% през следващите пет години, достигайки 38 милиарда долара (36,4 милиарда евро).

Родригес посочва обаче, че най-голям ръст се регистрира в Азия, където според оценките на индустрията продажбите на практика ще се утроят между 2021 г. и 2028 г., достигайки 150 милиарда долара (144 милиарда евро). „Азия представлява 43% от продажбите на мода втора употреба, в сравнение с 25% в Европа и 21% в Съединените щати“, казва партньорът на EY.

Като цяло пазарът на втора употреба е консолидиран в Испания с обем на продажбите от 5,5 милиарда евро, според последния преглед на пазара на втора употреба през 2023 г., изготвен от платформата Milanuncios. Рязкото покачване на цените, заедно с по-голямата осведоменост сред испанците по отношение на икономиката на сътрудничеството и устойчивостта, доведоха до скок на броя на рекламите и операциите за покупка и продажба през последните години, според данни от платформата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ