Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Криза във висшата мода: Valentino претърпя 22% спад на печалбата през 2024 г.

Оперативната печалба на италианската модна къща Valentino е спаднала с 22% миналата година, предаде Reuters, кат се позовава на съобщение на компанията в петък. Луксозният сектор е изправен пред забавяне на световното търсене на стоки от висок клас, особено в Азия.
Европейските производители на луксозни стоки разчитат на богатите американци да дадат тласък на растежа, тъй като перспективите за Китай остават мрачни. Но след тарифната политика на Тръмп, секторът се подготвя за може би най-дългият спад от години, твърди агенцията. От Valentino казват, че еднократните разходи също са намалили оперативната му печалба до 246 милиона евро (280 милиона долара) през 2024 г., тъй като продължава да инвестира в директно управлявани магазини.
От модната къща добавят, че онлайн продажбите са се увеличили с 5% в сравнение с предходната година, в съответствие с целта на групата да засили бизнеса си с електронна търговия. „Работата ни направи решителна стъпка с пристигането на Алесандро Микеле като наш нов креативен директор“, каза главният изпълнителен директор на Valentino Якопо Вентурини в изявление.
Модната къща нае бившия дизайнер на Gucci през март миналата година след напускането на творческия директор Пиерпаоло Пичоли, който беше на позицията в продължение на 25 години. През 2023 г. собственикът на Gucci Kering купи 30% дял във Valentino с опция за закупуване на целия акционерен капитал на компанията до 2028 г.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.