Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Отговорността към обществото е в основата на успеха
Последните 12 години дарихме близо 5,6 млн. лева за различни каузи и инициативи, споделя Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom
- Господин Андреев, какво разбирате под дефиницията „добра компания“?
- Добрата компания за мен е тази, която има отношение към важни теми и проблеми за цялото общество, която помага, която е отговорна. Тази, която се грижи за своите служители, клиенти. Все повече хора осъзнават пред какви социални и екологични проблеми сме изправени и ако искаш да си двигател на промяната, вече не е достатъчно да инвестираш само в своите продукти и услуги. Добрата компания трябва да мисли и за бъдещето – затова и ние във Vivacom подкрепяме каузи, насочени към образованието и развитието на младите хора в България и към опазването на околната среда.
- Тази година отбелязахте десетото юбилейно издание на инициативата Операция „Жълти стотинки“, с която през годините сте дарили над 790 хил. лв. за 5 каузи. Но какво стои зад числата?
- През годините Операция „Жълти стотинки“ успя да помогне на 5 много значими социални каузи, насочени към деца и младежи. Разбира се, числата са важни, но още по-ценното е колко деца и младежи са получили възможност за по-добро бъдеще и как се промениха обществените нагласи към някои проблеми и социални групи. Една от основните цели на кампанията още в началото е подкрепените каузи да станат самостоятелни и разпознаваеми, за да продължат да се развиват устойчиво във времето. Много добър пример за това, че тя е постигнала тази цел, е проектът „Дом Възможност“ на Фондация за социално подпомагане и включване, който подпомогнахме в три поредни издания. Като част от него са изградени две жилища в София и Варна за младежите, израснали без родителска грижа, които на 18 години по закон трябва да напуснат домовете за сираци. Там те получават не просто подслон, но и подкрепа и менторство.
Ако трябва да обобщя в цифри, защото те много добре илюстрират постигнатите резултати, ето каква е равносметката. С последните две издания на инициативата подкрепихме учениците от олимпийските отбори по природни науки, които само през последните две години спечелиха 169 медала от международни състезания. Събрахме и дарихме повече от 100 хил. лв. на тяхното сдружение за подготовка за участие на младите таланти в световните олимпиади. Само преди броени дни получихме награда за „Най-сполучливо партньорство“ със Сдружението от Българския дарителски форум.
- Кои са другите значими инициативи, с които се гордеете?
Дарителството е устойчива традиция в компанията – като през последните 12 години дарихме близо 5,6 млн. лв. за различни каузи и инициативи. Vivacom e една от малкото компании в България, които имат толкова дълга история на дарителство и корпоративна отговорност и толкова ярки и емблематични примери за това. През последните години сред тях изпъква Vivacom Регионален грант, чието осмо издание отбелязахме тази година. С програмата подкрепяме проекти за развитието на местните общности в сферата на образованието и околната среда. В последното издание получихме рекорден брой кандидатури – цели 360, което доказва, че тези теми вълнуват обществото дори и в най-малките населени места. Имах удоволствието да се срещна с финалистите и да чуя от първо лице за проблемите и решенията, които те предлагат чрез своите проекти. Разбрах например, че все повече деца проявяват интерес към жестовия език, за да общуват по-лесно с глухите си връстници. Благодарение на финансирането, което получиха два от проектите – „С две ръце и голямо сърце“ на Фондация „Стрей Шийп“ и „Отвъд стената – заедно на приключение“ на фондация „Арт бюро“, децата в Пловдив, Видин, Габрово и Ловеч се запознават с езика на жестовете чрез интерактивни игри и театър. За тези 8 години сме помогнали на 108 проекта на 98 организации с над 500 хил. лв. да развият своите региони и местните общности.
Тук е моментът да спомена и още една инициатива, с която като управляващ толкова голяма компания съм изключително горд, а именно VIVA Help. Това е нашата вътрешна дарителска програма, която e създадена с цел подкрепа на служителите ни и техните деца за лечение на тежки заболявания, когато лечението не се покрива от Здравната каса или от допълнителното здравно застраховане, осигурено от Vivacom. Колегите даряват активно във фонда, като от създаването му през 2015 г. досега сме събрали над 1,2 млн. лв., с които сме помогнали на над 70 служители и техните деца. Тази година получихме и „Златен знак за 2022 г.“ от наградите „Отговорна компания – отговорни служители“ на фондация BCause за развитието на програмата и активното участие на колегите в нея.
- Как ще надградите тези резултати?
- През следващата година ще продължим да подкрепяме инициативи в сферата на образованието и опазването на околната среда. Ще адаптираме кампаниите си така, че да отговарят на нуждите на съвременното общество. Предвиждаме сериозно надграждане на Vivacom Регионален грант, за което ще споделим повече съвсем скоро. В процес сме на преустановяване на Операция „Жълти стотинки“, която изпълни своята мисия успешно в рамките на тези 10 издания, като помогна на 5 социални каузи да станат самостоятелни и устойчиви във времето. Това не отменя ангажимента ни към Сдружението на олимпийските отбори по природни науки, които ще продължим да подкрепяме и през следващата година.
Автор: Алек Вучков. Материалът е публикуван в бр.12/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.