Новата класация Brand Finance Global 500: Apple остава най-скъпата марка в света, NVidia влиза в Топ 10

Новата класация Brand Finance Global 500: Apple остава най-скъпата марка в света, NVidia влиза в Топ 10

Международната аналитична агенция Brand Finance публикува новата си класация на 500-те най-скъпи марки в света. Apple, Amazon и Google продължават да оформят челната тройка, като са увеличили цената си с 10-40% през годината, а NVidia за първи път влиза в глобалния топ 10.

TikTok, AMD, Microsoft, BYD, Apple, TSMC са сред марките, чиито цени са се повишили най-много през последните пет години.

В публикуваната днес класация Brand Finance Global 500 на 500-те най-скъпи марки в света се отчита, че стойността на много марки е нараснала значително през изминалата година, но сега не само в сектора на високите технологии се наблюдава значително увеличение на стойността. Така например в световния топ 5 влиза марката на най-голямата верига за търговия на дребно в САЩ и света Walmart, която за годината е увеличила стойността си с 42% и сега се оценява на 137 млрд. долара.

Само традиционните лидери в класацията - Apple (първо място, 574,5 млрд. долара, +11%), Microsoft (второ място, 461 млрд. долара, +35%), Google (трето място, 413 млрд. долара, +24%), Amazon (четвърто място, 356 млрд. долара, +15%) -изпреварват Walmart.

В челната десетка влизат още южнокорейската компания Samsung (шесто място, 110,5 млрд. долара), китайската TikTok (седмо място, 105,8 млрд. долара), Facebook  (осмо място, 91,5 млрд. долара), NVidia (девето място, 87,9 млрд. долара) и китайската State Grid Corporation (десето място, 85,6 млрд. долара).

Brand Finance също така определи отделно марките, чиято стойност е нараснала най-много от 2020 г. насам. Сред тях са TikTok (+80%), Nvidia (1770% - от 4,7 млрд. долара до 87,9 млрд. долара), китайският производител на електрически автомобили BYD (+350%), китайският онлайн търговец на дребно Pinduoduo (+420%), тайванският производител на чипове TSMC (+300%), Microsoft (+294%), Apple (+310%).

„Нашият анализ на марките, чиято стойност е нараснала най-много от 2020 г. насам, показва, че технологичните компании вече нямат монопол върху най-бързото нарастване на стойността на марките. Това потвърждава и друга глобална тенденция - как китайски компании като TikTok, Pinduoduo или BYD напредват с нови продукти или услуги и по този начин предизвикват пазарните лидери“, казва Дейвид Хей, основател и ръководител на Brand Finance.

Повече от половината от марките в класацията са от САЩ (194 марки) с обща стойност 52,9 % от общия обем.

Китай е на второ място (15%, 69 марки); Япония е на трето място по брой марки (36), Франция е на четвърто място (35), а Германия е на пето място (27).

Най-скъпият сектор в класацията е финансовият - съвкупната стойност на марките на финансовите компании съставлява 12,7% от общата стойност, като в класацията са представени общо 78 банкови марки. На второ място се нарежда търговията на дребно (11,4%, 45 марки), а на трето - медийната индустрия (10,3%, 24 марки).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ