Бизнес перспективи: Потърсете правилната бизнес мрежа

Бизнес перспективи: Потърсете правилната бизнес мрежа

Притежаването на бизнес понякога може да бъде самотно, особено ако сте единственият човек на висше ниво в организацията. Трудно е да се обяснят усилията, постоянното внимание и тежестта на лидерството на другите. Проучване на QuickBooks установи, че повече от 75% от собствениците на малък бизнес съобщават, че се чувстват стресирани, но може да не искат да обсъждат чувствата или притесненията си със служителите. Въпреки това, те са готови да се отворят към други собственици на бизнес.

Наскоро преподавах клас за Small Business of Michigan Foundation на група собственици на фирми. По време на дискусията тези чувства на самота избухнаха. Всички изглеждаха гладни да споделят опит и да получат честна обратна връзка за бизнес инициативи. Това беше тренировъчен лагер с две сесии, който не е предназначен за дългосрочен ангажимент. За моя изненада, само за осем часа клас, участниците създадоха връзки бързо и много обмениха информация, за да поддържат връзка. Тази нужда от разговор между партньори и съчувствие е реална. За мнозина отговорът е да се присъединят към бизнес групи. Изглежда добра идея, но си направете домашното. Може да откриете, че опитът не отговаря на рекламата и цената не осигурява възвръщаемост. Знам от опит, пише Синтия Кей в статия за Entrepreneur. 

През годините се присъединих към икономически групи, женски форуми, търговски организации и т.н. Резултатите бяха смесени. Днес имам връзки с няколко организации, които си заслужават времето, но искам да предложа няколко идеи за тези, които все още търсят.

Подходящ ли е?

Всички обичаме да принадлежим, но защо търсите общност? Искате ли да научите повече за вашата индустрия? Искате ли да се съберете с други собственици, за да споделите общи знания? Става въпрос за работа в мрежа и продажби? Това е страхотно, но бъдете подготвени. Докато вие им продавате нещо, те също ви продават. Уверете се, че групата е вашият предпочитан целеви пазар. В противен случай може да бъде досадно и загуба на време.

Много собственици на бизнес се присъединяват към организации, предлагащи групова покупателна способност за стоки и услуги или различни видове застраховки. Това изравнява условията на игра за по-малките предприятия и им дава това, на което се радват по-големите предприятия само поради техния размер. Това може да бъде голяма полза, но проверете как организацията проверява предложенията за членове. Това обикновено плащане за игра ли е или има процес за намиране на най-добрата стойност за членовете? И знайте, че предложението ще се промени с времето.

Свързвате ли се с мисията?

Всяка организация има мисия. Някои се фокусират върху обслужването на конкретни групи, като ветерани, жени, малцинства или определени индустрии. Други имат по-широка мисия. Например Националната асоциация на малкия бизнес (NSBA) е безпартийна организация, която обслужва всички малки предприятия. Повече от 85 години се застъпва за малките предприятия и осигурява начин гласовете на собствениците на предприятия да бъдат чути. 

Докато служех като председател на борда на NSBA, имах възможността да свидетелствам пред Камарата на представителите по малкия бизнес за предизвикателствата, които се отнасят до създаването, устойчивостта и бъдещия растеж. И до ден днешен участвам в тази организация заради нейната мисия, в която вярвам, пише авторът на статията. 

Едно от най-важните неща при свързването с базирана на мисия организация е, че те често имат време и ресурси да се съсредоточат по-задълбочено върху разглежданите проблеми. Трудно е, когато управлявате бизнес, да правите всичко, така че наличието на силата на една организация зад вас го прави по-управляем. 

Организацията има ли силен борд и план за приемственост?

Организациите имат жизнен цикъл. Те се изграждат, изравняват и след това или се издигат на ново ниво, или започват да намаляват. Силата и издръжливостта често се основават на страхотен персонал, силен борд и план за приемственост. В един момент бях панелист на среща на местен клон на национална организация. Хареса ми това, което видях и попитах за членство. За моя изненада ме попитаха дали ще се присъединя и ще бъда следващият президент на организацията. Това не беше добър знак. Проблемът беше, че местният клон губеше членове и нямаше стабилна програмна комисия. Приех предизвикателството. Помолих да се облекчат някои програмни изисквания и работих за стабилизиране на организацията. Назначихме нови членове на борда и въведохме солиден план за приемственост. Днес клонът все още работи и е в добро състояние, добавя авторът на статията. 

Проверете цената

Повечето бизнес асоциации са с нестопанска цел и имат различни нива на членство. Премиум ниво ви дава допълнителен достъп до ресурси и събития. Трябва да прецените дали това е ценно или основното членство ви дава това, от което се нуждаете. Някои организации предлагат безплатно или онлайн членство. Това ви дава възможност да изпитате какво предлагат и след това да надстроите в даден момент.

През годините научих няколко неща. Стойността на членството наистина зависи от това какво влагам в организацията. Ако програмата не е удобна за достъп, е трудно да се участва и аз не получавам много от нея. Някои организации бяха чудесни, когато започнах бизнеса си, но вече не отговаряха на текущите ми нужди или не го поддържаха актуален. Не оставайте в застой, когато надраснете организация. Давайте напред. И накрая, трябва да има големи възможности за среща лице в лице и виртуално. Истинската полза са хората, които срещате. Създаването на връзки е причината да се присъедините, така че бъдете сигурни, че сте развълнувани да „влезете в стаята“ с тях.

Източник: Синтия Кей, основател на Cynthia Kay and Company, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ