“Мундус Сървисиз”: Ние сме навсякъде, с клиенти във всички сфери
Водеща за момента е цената на услугата. Това трябва да се промени, убеден е Лъчезар Петров, изпълнителен директор на най-голямата компания у нас за фасилити мениджмънт
- Господин Петров, с каква скорост се развива пазарът на фасилити услуги у нас и къде и как се позиционира "Мундус Сървисиз"?
- Екипът ни е лидер в предлаганите услуги. Обединявайки ресурса, експертизата на екипа и клиентското портфолио на четири големи компании с дългогодишен опит на този пазар, неминуемо го превръщат в такъв. Но и фасилити мениджмънтът претърпява сериозна промяна и еволюция. Ако допреди година-две основно разбирането беше, че това са услуги, свързани с поддръжката на сградите, почистването, озеленяването, обслужването на климатици, асансьори, техническа поддръжка и т.н., вече това не е достатъчно. От фасилити мениджмънт компаниите се изисква да влизат още на проектно ниво, да участват в изграждането на инсталациите и впоследствие да ги поддържат. Това е "Мундус Сървисиз".
- След почистването кои са другите най-търсени услуги?
- Всички услуги, свързани с поддръжката на сграден фонд и сградни инсталации, са търсени. И не само. Ние предлагаме и редица административни услуги - работим активно с общински администрации, кадастър, данъчни служби. Имаме клиенти във всички отрасли, позиционирани на територията на цялата страна. Считаме, че можем да бъдем полезни на всеки, да вземем от плещите му всичко излишно, за да може клиентът да се концентрира в основния си бизнес. Желанието ни е всяка нужда на клиента да я превърнем в наша услуга.
- Каква е разликата, когато бизнесът избере да работи с професионална фирма, а не случайно избрана от големия набор в интернет?
- Процесът е труден и е свързан с много дискусии с всеки потенциален клиент. Но е еднопосочен и заедно вървим в правилната посока. Аз съм оптимист. Водещото за момента е цената на услугата и това трябва да се промени. Важни са също ресурсната обезпеченост, екипът, времето за реакция, националното покритие, едно качество на услугата във всяка точка на страната, едно контактно лице за всички услуги - което води до по-малко необходим ресурс от страна на клиента. Пътят напред е свързан много повече с промяна на мисленето, което ще доведе до търсене и оценка на качеството. За да се случи тази промяна, ние трябва много активно да започнем да говорим за ползите от професионален фасилити мениджмънт - трябва да инициираме диалог с инвеститори, собственици и хората, които вземат решенията. Когато инвеститор влиза на нашия пазар, прави проучване и стига неминуемо до нас. Ние сме навсякъде, с клиенти във всички сфери, а и търговският ни отдел работи добре.
- Колко голям е сивият сектор на вашия пазар и какви са (видимите и неосезаемите) щети, които нанася? Какво печели една компания, която избере да работи с вас, пред представител от сивия сектор, чиито цени са по-ниски?
- Сивата икономика у нас е около 30%. Това се отнася до голяма степен и за нашия сектор. Тук стои обаче едно предизвикателство пред нас - да образоваме инвеститорите и собствениците на сградите. В много от случаите този тип услуги се свързват единствено и само с ниска цена, което е проблем. Фирмите се "изяждат", започват да влизат в "сивия" сектор на икономиката, за да останат конкурентоспособни. В същото време "Мундус Сървисиз" е компания, която работи с персонал по всички изисквания на българското законодателство, с ясното съзнание да предпазва от репутационен риск своите клиенти. С професионален фасилити мениджмънт може да се намалят експлоатационните разходи и да се повиши капацитетът и продуктивността на всяка компания. Когато има само един фактор - цена, - това, което със сигурност ще получим, е некачествена услуга.
Фокусирайте се върху вашия основен бизнес, ние ще се погрижим за всичко останало
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.