В Белгия и Холандия тръгват първите електрически шлепове
Белгия и Холандия пускат първите в света автономни и въглеродно неутрални контейнерни шлепове, които си спечелиха прякора „Tesla на каналите“, предаде британския „Индипендънт“.
Всяка изцяло електрическа баржа ще може да транспортира 24 контейнера с тегло до 425 тона по канала, който свързва пристанищата на Амстердам, Антверпен и Ротердам.
Първите пет модела, които ще бъдат пуснати в експлоатация през лятото, ще намалят значително използването на дизелови камиони за превоз на товари, като се очаква повече от 23 000 тежкотоварни машини да бъдат спрени от движение.
Корабите, произведени от холандската компания Port Liner, ще бъдат захранвани с батерии с размера на 20-футов стандартен контейнер, които осигуряват 15 часа работа с едно зареждане.
„Батериите се зареждат на брега от екологичния енергиен доставчик Eneco, който използва само слънчеви и вятърни електроцентрали“, заяви изпълнителният директор на компанията Тон ван Мийген.
Плавателните съдове са с дължина от 52 метра и широчина от 6,7 метра и разполагат с 8% по-голямо товарно пространство в сравнение с традиционните шлепове заради липсата на машинно отделение.
Въпреки че шлеповете са проектирани да работят автономно, в началото те ще бъдат управлявани от екипаж, докато бъде изградена нужната инфраструктура, която да им позволи безпилотна работа.
В бъдеще от Port Liner планират да представят шест 110-метрови баржи, които ще могат да превозват 280 контейнера и да работят в рамките на 30 часа с едно зареждане. Според изчисления на компанията, те ще бъдат достатъчни, за да намалят количеството на отделени вредни емисии във въздуха с oĸoлo 18 000 тoнa гoдишнo.
Европейският съюз е отпуснал около 7 млн. евро субсидии за проекта, който ще получи допълнителни средства от пристанищата, които ще бъдат снабдени с баржите.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.